Αλλαγές στον ΚΟΚ: Στα 30 το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής

Σε 5 σημεία-κλειδιά εστιάζονται οι σημαντικές αλλαγές που θα φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο νέος Κ.Ο.Κ προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής στα 30χλμ/ώρα, γεγονός που σύμφωνα με τους ειδικούς του υπουργείου μεταφορών, μειώνει αισθητά τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού καθώς το ποσοστό ανέρχεται σε 10%.  Συγκριτικά, ο κίνδυνος θανάσιμου τραυματισμού με ταχύτητα της τάξεως των 50 χλμ./ώρα, δηλαδή το ήδη υπάρχον όριο, ανέρχεται στο 80%.

Πρέπει να σημειωθεί πως κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων είχε καταθέσει πρόταση στην Πολιτεία για την αλλαγή του ορίου ταχύτητας.

Εκτός από το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας συμπεριλήφθηκαν και οι παρακάτω αλλαγές:

  • Έμφαση στις παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, μη χρήσης ζώνης και κράνους, οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, χρήσης κινητού τηλεφώνου, για τις οποίες προβλέπονται διαβαθμισμένα πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις
  • Διαχωρισμός των παραβάσεων οδηγικής συμπεριφοράς – κατάστασης οχήματος: Δηλαδή για παράβαση οδηγικής συμπεριφοράς, δεν θα «τιμωρείται» το όχημα (π.χ. με αφαίρεση πινακίδων» αλλά ο οδηγός, με ανάλογες προσαρμογές ανά περίπτωση
  • Διασφάλιση επιβολής και είσπραξης προστίμου, με ηλεκτρονικά μέσα
  • Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για παρακολούθηση online των παραβάσεων του KOK, από τα μητρώα της οποίας θα εξάγονται δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς και στατιστικών στοιχείων παραβατικότητας.

Τα πέντε σημεία-κλειδιά είναι τα εξής:

  1. Ποιοτικά και αξιόπιστα δεδομένα βασισμένα στο Εθνικό Παρατηρητήριο για την οδική ασφάλεια, που θα ιδρυθεί άμεσα όπως δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
  2. Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.
  3. Καλλιέργεια της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς από το 2021 θα είναι υποχρεωτικό σε όλες τις σχολικές βαθμίδες το ειδικό μάθημα για την οδική ασφάλεια.
  4. Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής κανόνων οδικής κυκλοφορίας, και τέλος
  5. Η Βελτίωση του οδικού δικτύου, καθώς όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το πρόγραμμα περιλαμβάνει επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία, σε 2.500 χλμ και 80 οδικούς άξονες.

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Έρχονται και στην Ελλάδα οι street food αγορές

Τους όρους λειτουργίας και τη διάθεση των θέσεων – δικαιώματος δραστηριοποίησης στην παρασκευή και πώληση έτοιμου φαγητού και ποτών επί του δρόμου (street food),...

Κορονοϊός: 3067 νέα κρούσματα σήμερα-Τα 108 εντοπίζονται στη Στερεά Ελλάδα

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής (16/04) ότι τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα του κορονοϊού είναι, 3.067, εκ των οποίων13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις...

Β. Κορκίδης για τα «self test»: Σημαντικό βήμα προς την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς

«Η καθιέρωση υποχρεωτικής διενέργειας self tests σε όλους τους εργαζόμενους του εμπορίου, των υπηρεσιών και των μεταφορών θα πρέπει να γίνει αποδεκτή, ως ένας...

Το ράλι Ακρόπολις στις ειδικές διαδρομές της Στερεάς

«Το Ράλλυ Ακρόπολις ανήκει σε όλη την Ελλάδα» τόνισε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοινώνοντας το κέντρο και τις διαδρομές της επιστροφής...

MYTILINEOS: Στην τελική ευθεία, ο νέος σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο

Στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωσή του, μπαίνει ο νέος σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου με χρήση φυσικού αερίου της #MYTILINEOS.Η Eταιρεία υποδέχεται...