Aνακοίνωσή Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης για την επαναλειτουργία των σιδηρόδρομων

Η ανακοίνωσή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) είναι η εξής:

«Συνάδελφοι και συμπολίτες μας, δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ.

Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε -να την χωνέψουμε αποκλείεται την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Ενώ οι διαλυμένες οικογένειες των θυμάτων έχουν, ακόμη, νωπά τα δάκρυά τους, στην χώρα του «manual», του χειρόγραφου και χειροκίνητου, της έλλειψης συντήρησης και προσωπικού σε όλους τους κρίσιμους τομείς, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε περιυβρίσεις νεκρών και κατασυκοφάντηση εργαζομένων σε καθημερινή βάση από ορισμένα, δεν θέλουμε να πιστέψουμε κατευθυνόμενα, «δημοσιογραφικά» ρεπορτάζ. Χωρίς κανένα σεβασμό προς τους νεκρούς ή τις οικογένειες που άφησαν πίσω, ή για τους τραυματίες και τον εφιάλτη που πρέπει να αντιμετωπίσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους, έφτασαν μέχρι του σημείου να κατασκευάσουν πρόβλημα υγείας, ανύπαρκτο βεβαίως, του αδικοχαμένου συναδέλφου μας Γιώργου Κουτσούμπα.

Και σαφώς πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες. Εμείς το ζητάμε πρώτοι. Όμως να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν!! Τους συνυπεύθυνους, δηλαδή, για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System). Όλων εκείνων, δηλαδή, των συστημάτων ασφαλείας, των οποίων η θέση σε λειτουργία σκοπό έχει ακριβώς είτε να προστατεύει είτε να περιορίζει στο ελάχιστο τον ανθρώπινο παράγοντα, το ανθρώπινο λάθος.

Δυστυχώς, τα παραπάνω κοινοποιούσαμε με κάθε τρόπο σε όλες τις εταιρείες και στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά εισπράτταμε ως απάντηση, αντί μέτρων ασφαλείας για τους εργαζομένους και το επιβατικό κοινό, ειρωνείες και αναφορές περί εργατοπατέρων και κακών συνδικαλιστών που ταλαιπωρούν τον κόσμο. Ποιοι λοιπόν θα αποδώσουν τις ευθύνες αυτές; Αυτοί που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Αυτοί που απομάκρυναν τα 2/3 του προσωπικού του και τον κατέστησαν υποστελεχωμένο; Δεν βολεύει, λοιπόν, η πραγματικότητα της υποστελέχωσης, της απαξίωσης του σιδηροδρόμου και της αδιαφορίας. Δεν βολεύει την αφήγησή τους, το ότι οι διοικήσεις της Hellenic train, του ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γνώριζαν και αδιαφορούσαν εγκληματικά, παρά τις επισημάνσεις, αλλά βολεύει η θεωρία του «ανθρώπινου παράγοντα». Μακριά, λοιπόν, από την ουσία της τραγωδίας αυτής! Και έτσι να μπορέσουν να φύγουν από τα φώτα της δημοσιότητας οι πραγματικά υπαίτιοι και να ξεχαστεί και η τραγωδία αυτή.

Στο δια ταύτα. Τόσες μέρες έχουν περάσει και, σε λίγο. εμείς θα ξανανέβουμε στους συρμούς –εργαζόμενοι και επιβάτες- περνώντας από αφύλαχτες διαβάσεις και στηριζόμενοι σε χειροκίνητους χειρισμούς, σε μια Ευρώπη, όπου τα τραίνα ρυθμίζονται, σχεδόν παντού, αυτόματα. Όμως δεν θα ξεχάσουμε. Σας υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι».

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Χρήστος Σταϊκούρας: Δέκα πρωτοβουλίες που καθιστούν την Ελλάδα «παίκτη» θετικής μνημόνευσης

Τις δέκα δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά τους πρώτους τρεις μήνες της διακυβέρνησης παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών...

Οι 5G ευκαιρίες και προκλήσεις για την Ελλάδα στο 5G Conference Southeastern Europe 2023

Με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ομιλίες, παρουσιάσεις case studies από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και συζητήσεις για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που φέρνουν τα δίκτυα...

«Φωτογραφικές Συναντήσεις» στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Έτοιμα τα νέα ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ σε Καναπίτσα, Κάνηθο και Ν. Αρτάκη

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

ΤΑΙΠΕΔ: Oικονομική προσφορά για αξιοποίηση του ακινήτου «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»

Μία οικονομική προσφορά για την αξιοποίηση του ακινήτου «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη», η οποία υποβλήθηκε από την εταιρεία INMO PARCK INVEST ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ...