ΕΛΠΕ και Motor Oil κόβουν το ρωσικό πετρέλαιο

Τις κινήσεις αντικατάστασης του αργού πετρελαίου που προμηθεύονταν από τη Ρωσία έχουν ήδη δρομολογήσει τα δύο διυλιστήρια της χώρας.

Το στρατηγικό πλάνο των Ελληνικών Πετρελαίων και της Μοtor Oil προέβλεπε από πέρυσι και πριν τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας το σταδιακό περιορισμό της προμήθειας αργού από τις εταιρείες της Μόσχας. Έτσι, συνολικά η χώρα δείχνει να μην αντιμετωπίζει επιπτώσεις από τις κυρώσεις της Ε.Ε. προς το ρωσικό πετρέλαιο.

Τα διυλιστήρια ξεκίνησαν από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και έως σήμερα έχουν περιορίσει σημαντικά την έκθεση τους απέναντι στις εισαγωγές αργού αντικαθιστώντας τις ποσότητες με αντίστοιχες άλλων ομίλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών.

Πιο συγκεκριμένα, η Motor Oil όπως έκανε γνωστό τον περασμένο μήνα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των διυλιστηρίων Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών έκανε από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 είχε σταματήσει τις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου.

Πάντως, ο όμιλος είχε διαχρονικά μικρές εισαγωγές από εταιρείες της χώρας, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο 5% με 7% του συνόλου των ποσοτήτων που αγόραζε για τους Αγίους Θεοδώρους.

Συμφωνία ΕΛ.ΠΕ – Aramco

Από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ενημερώσει τους αναλυτές πως τα διυλιστήρια δεν έκαναν απευθείας εισαγωγές από τη Ρωσία αλλά από εμπόρους (traders).

Πάντως ο κ. Σιάμισιης στο πλαίσιο της πρόσφατης επιχειρηματικής αποστολής υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Σαουδική Αραβία συναντήθηκε με στελέχη της Aramco και σύμφωνα με πληροφορίες συζήτησαν τη δυνατότητα προμήθειας αργού πετρελαίου από την κρατική εταιρεία, με ποσότητες οι οποίες, κατά τις πηγές θα αντικαταστήσουν το ρωσικό αργό.

Πάντως η Ελλάδα, όπως και οι υπόλοιπες χώρες – καταναλωτές πετρελαίου αναμένεται να αντιμετωπίσουν επιπτώσεις στο ενεργειακό κόστος από τις κυρώσεις της Ε.Ε. προς τη Ρωσία με τη σταδιακή απαγόρευση εισαγωγών πετρελαίου. Οι ανατιμήσεις που θα προκληθούν στη διεθνή αγορά δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστη και την ελληνική αγορά αφού οι τιμές διαμορφώνονται χρηματιστηριακά.

Ως προς το θέμα της επάρκειας πηγές των δύο διυλιστηρίων διαβεβαιώνουν για τη διάθεση αναγκαίων ποσοτήτων προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Στο τραπέζι «κούρεμα» του τέλους επιτηδεύματος για 650.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν της κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης για τους εργαζόμενους στο δημόσιο και τους συνταξιούχους στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για το...

“Σανίδα σωτηρίας” του ελληνικού δημοσίου στον ΟΣΕ

“Σανίδα σωτηρίας” του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΣΕ. Λόγω της αδυναμίας του Οργανισμού να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση, καθόσον δεν είναι φορολογικά ενήμερος,...

Αρχίζει το πρωτάθλημα τένις στον Όμιλο Αντισφαίρισης Χαλκίδας

Το Πρωτάθλημα Ε3′ Θ’ Ένωσης ΕΦΟΑ στις κατηγορίες 12-14 και 16 ετών, θα πραγματοποιηθεί από 1η έως 4η Ιουλίου 2022, στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Αντισφαίρισης...

Στη Χαλκίδα οι Προκριματικοί Αγώνες Πρωταθλήματος και Πρωταθλήματος ΤΑΕΚΒΟΝΤO

Η Ελληνική Ομοσπονδία ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ επέλεξε για άλλη μια φορά τη Χαλκίδα, για τη διεξαγωγή των αγώνων του Προκριματικού Πρωταθλήματος και Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΤΑΕ ΚΒΟ...

Έρχονται ηλεκτρονική ταυτότητα και ψηφιακά διπλώματα οδήγησης

Μια νέα πραγματικότητα θα ισχύει από τα τέλη Ιουλίου για τις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης των πολιτών. Ύστερα από μήνες σχεδιασμών, το υπουργείο...