
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 15 Μαΐου ξεκινάει τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τα νέα τραίνα ETR470 που θα καλύπτουν την διαδρομή σε λιγότερο από 4 ώρες
Μετά από μία απίστευτη καθυστέρηση μηνών επιτέλους θα δούμε στην γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης τα νέα τραίνα που έχει φέρει από την Ιταλία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα ETR470 βρίσκονται εδώ και ένα χρόνο στην χώρα μας αλλά δεν μπορούσαν να εκτελέσουν εμπορικά δρομολόγια γιατί μετά την άφιξή τους διαπιστώθηκε ότι δεν μπορούσαν να λάβουν άδεια εκτέλεσης εμπορικών δρομολογίων λόγω της μη ύπαρξης μίας συσκευής φρεναρίσματος με την χρήση άμμου που απαιτούν οι ελληνικές αρχές να διαθέτουν όλες οι εμπορικές αμαξοστοιχίες που λειτουργούν στην χώρα μας. Το ερώτημα βέβαια αν το γνώριζαν αυτό οι Ιταλοί και προσπάθησαν να το ξεπεράσουν χωρίς αυτή την συσκευή ή κανένας δεν τους είχε ενημερώσει για αυτό. Έτσι τοποθετήθηκαν εκ των υστέρων παρατείνοντας την ένταξη των νέων και τόσο απαραίτητων αυτών τραίνων στα δρομολόγια για ένα χρόνο.
Με αυτές τις νέες αμαξοστοιχίες κατά κάποιο τρόπο η χώρα μας μπαίνει σε μία νέα εποχή κυρίως όσον αφορά την ταχύτητα και τις υπηρεσίες στο σιδηροδρομικό της δίκτυο απέχοντας όμως ακόμη από τα αντίστοιχα των ευρωπαϊκών χωρών που προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες εδώ και δεκαετίες. Ακόμη και οι 4 ώρες που κάνει το νέο αυτό δρομολόγιο δεν θεωρούνται λίγες για ένα δρομολόγιο 500 περίπου χιλιομέτρων με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα όπου κινούνται πλέον τραίνα με ταχύτητες 200 + χιλιομέτρων την ώρα εδώ και πολλά χρόνια καλύπτοντας αντίστοιχα δρομολόγια σε λιγότερο από 2,5 ώρες μετατρέποντας το τραίνο σε ανταγωνιστή του αεροπλάνου. Ούτως η άλλως αύτη είναι η γραμμή της ΕΕ πάνω στην κάλυψη τέτοιων αποστάσεων ( έως 500 χλμ. ) μεταξύ ευρωπαϊκών μεγάλων πόλεων, η ενίσχυση του τραίνου έναντι του αεροπλάνου για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και χρονικούς μιας και ένα ταξίδι με τραίνο έχει το πλεονέκτημα ότι ξεκινάει από το κέντρο και καταλήγει στο κέντρο των πόλεων αποφεύγοντας το χρόνο της μετάβασης στα αεροδρόμια που βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τις μεγάλες πόλεις, αλλά και τον πολύ μεγαλύτερο χρόνο που χρειάζεται κάποιος να βρίσκεται πριν από την πτήση για τους καθιερωμένους ελέγχους που χρειάζονται πριν την επιβίβαση κάτι που δεν απαιτείτε από το τραίνο.
Έτσι για πρώτη φορά το τραίνο θα γίνει ευθέως ανταγωνιστικό του αεροπλάνου στη βασικότερη διαδρομή στην χώρα μας με κάτι λιγότερο από 4 ώρες και σε λίγους μήνες που θα ολοκληρωθούν κάποια εναπομείναντα έργα στο δίκτυο θα πέσει γύρω στις 3.30 ώρες που είναι ο τελικό στόχος.
Οι αμαξοστοιχίες ETR470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και περιλαμβάνει όλες τις ανέσεις, για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία.
Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 07:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 09:58 και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 11:20. Το επόμενο δρομολόγιο του ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 17:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 20:00 και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 21:21.
Αντίστοιχα, το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 07:08 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 08:09 και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 11:03. Το επόμενο δρομολόγιο του ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 17:08 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 18:08 και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 21:04.
Πηγή: stereanews.gr