Η κοροϊδία με τα τέλη κυκλοφορίας

Πόσες φορές τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας; Ελάχιστες και τις περισσότερες φορές χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την τσέπη των ιδιοκτητών

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται κουβέντα για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας με τις πληροφορίες να προέρχονται από στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, τα οποία εκδηλώνουν την επιθυμία και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε σοβαρές και στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Πόσες φορές όμως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας; Ελάχιστες και τις περισσότερες φορές χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την τσέπη των ιδιοκτητών. Έχουμε φθάσει στο σημείο ιδιοκτήτης Ι.Χ. να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας υψηλότερα από την εμπορική αξία του οχήματός του.

Το επιχείρημα που συνήθως χρησιμοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση είναι ότι τα παλαιά οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο άρα θα πρέπει να πληρώνουν και περισσότερα. Όμως μην γελιόμαστε, τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα φοροεισπρακτικό μέσο και όχι εργαλείο για να σωθεί το περιβάλλον. Μάλλον τα έσοδα του κράτους σώνονται κάθε χρόνο παρά το περιβάλλον.

Αν ήθελε πραγματικά ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών να προστατεύσει το περιβάλλον μέσω των τελών κυκλοφορίας θα μπορούσε να τα εντάξει στην τιμή της βενζίνης ώστε όποιος «καίει» περισσότερο ή κάνει πολλά χιλιόμετρα και άρα επιβαρύνει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και το οδόστρωμα να πληρώνει περισσότερο.

Η πρόταση αυτή, δηλαδή να υπήρχε μία προσαύξηση στην τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου κίνησης κατά 2-3 λεπτά είχε κατατεθεί πριν χρόνια στην Τρόικα αλλά κόπηκε εν τη γενέσει της γιατί οι θεσμοί φοβόντουσαν ότι θα κινδυνεύσει να πιαστεί ο ετήσιος στόχος των εσόδων που ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Ας δούμε όμως τι θα προσέφερε μία τέτοια επιλογή στα κρατικά έσοδα αν εφαρμοζόταν. Χιλιάδες Ι.Χ. που οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κυκλοφορούν κανονικά. Πρόσφατη απόδειξη τα 76.000 ειδοποιητήρια που απέστειλε η ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν «ξεχάσει» να τα πληρώσουν εδώ και μία πενταετία αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά τα οχήματά τους. Αν όμως είχε επιμεριστεί το ύψος των τελών στην τιμή της βενζίνης δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν. Το ίδιο συμβαίνει και για χιλιάδες αυτοκίνητα που εισέρχονται στη χώρα μας από τα σύνορα και μπορεί να αφορούν ταξιδιώτες ή επαγγελματίες μεταφορείς. Κυκλοφορούν κανονικά επιβαρύνοντας τους δρόμους αλλά και το περιβάλλον χωρίς να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους ούτε ένα ευρώ τέλη.

Επίσης, κάθε χρόνο χιλιάδες είναι αυτοί που καταθέτουν πινακίδες για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οι ιδιοκτήτες τους στερούνται το όχημά τους το οποίο έχουν αποκτήσει από τους κόπους μίας ζωής. Αν τους δινόταν η δυνατότητα να πληρώνουν κατά τη χρήση του οχήματος τότε και οι ίδιοι θα το κυκλοφορούσαν και το κράτος θα εισέπραττε.

Ας πάψει λοιπόν η κοροϊδία ότι τα τέλη κυκλοφορίας εφαρμόζονται για να επιβραβεύσουν όσους ρυπαίνουν λιγότερο το περιβάλλον και να επιβαρύνουν όσους εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μετατραπεί οι κινητήρες τους σε υγραέριο και επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον. Ο στόχος είναι η επίτευξη του στόχου των εσόδων και κάπου μακριά υπάρχει και το περιβάλλον.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Τα συμπεράσματα της 14ης Πανελλήνιας Συνόδου ΦοΔΣΑ

Με επιτυχία και μαζική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η 14η Πανελλήνια Σύνοδος των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, στις 30 Ιουνίου, 1 &...

Ξεκινούν στις 11 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις

Αντίστροφη μέτρηση για τις θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα αρχίσουν στις 11 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου. Συγκεκριμένα, με ανακοίνωσή του ο...

Power pass: Τέλος χρόνου – Έως αύριο οι αιτήσεις

Έως αύριο Τρίτη 5 Ιουλίου μπορούν να υποβάλουν αίτηση στην πλατφόρμα Power Pass οι δικαιούχοι της αποζημίωσης έως και 600 ευρώ για το ηλεκτρικό ρεύμα. Ωστόσο δεν...

Στ. Πέτσας: Παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια, νέα πρόσκληση σε δήμους-Περιφέρειες

Έκδοση νέας πρόσκλησης σε δήμους και περιφέρειες για το Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας» – «Κάνουμε ένα μεγάλο βήμα για την οδική ασφάλεια», δηλώνει ο αναπληρωτής...

«Συμπέθεροι από τα Τίρανα» στο Ανοιχτό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» στη Στυλίδα

Μετά από χρόνια, το Ανοιχτό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» στη Στυλίδα παίρνει ζωή και ετοιμάζεται να φιλοξενήσει εκδηλώσεις και παραστάσεις που θα δώσουν αέρα πολιτισμού...