Καφές, μπύρα και αναψυκτικά: Ο «πόλεμος» των πολυεθνικών στην ελληνική αγορά

Κατά μέτωπον επίθεση επιχειρούν οι πολυεθνικές στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών, μπύρας, καφέ, νερού, mixers και σκληρών ποτών, αλλάζοντας τις ισορροπίες και κλείνοντας τα «περάσματα» για τους Έλληνες «παίκτες».

Με προϊόντα για κάθε γούστο, για κάθε ώρα της ημέρας και για κάθε πορτοφόλι, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Carlsberg (Ολυμπιακή Ζυθοποιία), Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και PepsiCo, επιδιώκουν να ενισχύσουν περαιτέρω το «αποτύπωμα» τους στον ευρύτερο κλάδο των ποτών με τον ανταγωνισμό να «κοκκινίζει».

Η «επίθεση» της Coca-Cola 3E με καφέ και μπύρα

Κυρίαρχη στα αναψυκτικά και χτίζοντας μεθοδικά ένα απολύτως ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων παραγωγής και διανομής, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών 24/7, η Coca-Cola Τρία Έψιλον θέτει ακόμη ένα φιλόδοξο στόχο: να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στον κλάδο του καφέ στο 10% στην Ελλάδα και σε λίγα χρόνια να αποκτήσει ηγετικά μερίδια.

Όπως ανέφερε χθες η κα Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, σε εκδήλωση για το επίσημο λανσάρισμα της ιστορικής φίρμας Caffè Vergnano, το ιταλικό brand βρίσκεται ήδη σε 100 σημεία στην αγορά HORECA, με στόχο τα 300 καταστήματα έως το τέλος του 2023 και τα 1.000 σε βάθος τριετίας.

Σημειώνεται ότι το ιταλικό σήμα προϋπήρχε μέσω αντιπροσώπου στην Ελλάδα πριν την εξαγορά του 30% από την Coca-Cola 3E.

Στην κατηγορία καφέ η Coca-Cola 3E  διαθέτει και το σήμα Costa Coffee, που μέσα σε δύο χρόνια έχει αποκτήσει παρουσία σε 500 καταστήματα στον κλάδο του HORECA, ενώ διανέμεται και μέσω των σούπερ μάρκετ, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,5% στις κάψουλες και 8% στον αλεσμένο καφέ 8%, με στόχο και στις δύο περιπτώσεις να φτάσουν σύντομα το 10%.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του 30% του Caffè Vergnano τον Ιούνιο του 2021 και ήδη έχει ξεκινήσει το λανσάρισμα εκτός από την Ελλάδα και σε άλλες 13 χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Μαυροβούνιο, Αυστρία, Σλοβενία κ.ά.).

Πάντως η Coca-Cola Τρία Έψιλον δεν σκοπεύει να αναπτύξει με ιδιόκτητα καταστήματα το format που διαθέτει η Caffè Vergnano στην καφεστίαση (Caffè Vergnano 1882), αλλά θα υπάρξουν embassy outlets, δηλαδή σημεία που προβάλουν την γκάμα των προϊόντων και την αισθητική της ιταλικής φίρμας.

Την ίδια ώρα, εκτός από τη δυναμική είσοδο στην κατηγορία του καφέ η εταιρεία «μπαίνει» και στην μπύρα. Από την 1η Ιανουαρίου 2023 έχει αναλάβει τη διανομή για τη χώρα μας των σημάτων μπύρας της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στον κόσμο, της AB InBev.

Με 400 σήματα, όπως Corona, Budweiser, Bud Light, Beck’s, Leffe, αλλά και Löwenbräu και Stella Artois, δύο μπύρες που παράγονταν κάποια στιγμή στην Ελλάδα στο εργοστάσιο της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, η διανομή των προϊόντων της AB InBev στην Ελλάδα γινόταν κυρίως από εταιρείες που ήταν εξειδικευμένες στα αλκοολούχα ποτά, με την Β.Σ. Καρούλιας να είχε την αντιπροσωπεία την τελευταία τριετία.

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός

Με  την προσθήκη της μπύρας στο χαρτοφυλάκιό της η Coca-Cola Τρία Έψιλον γίνεται ευθέως ανταγωνιστική στο κομμάτι αυτό με τις δύο κυρίαρχες ζυθοποιίες στην εγχώρια αγορά: την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και της Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Μάλιστα με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατά τι περισσότερο, καθώς η τελευταία έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της και αλκοολούχα ποτά, αναλαμβάνοντας για την ελληνική αγορά τη διανομή των premium προϊόντων του ομίλου Bacardi (Bacardi, Dewar’s, Martini, Bombay Sapphire, Grey Goose).

Θυμίζουμε ότι η Coca-Cola 3E  έχει ήδη «μπει» στη διανομή αλκοολούχων ποτών (The Famous Grouse, Jack Daniel’s, βότκα Finlandia, Campari, Aperol, Cinzano, το ούζο Πλωμαρίου και το τσίπουρο Δεκαράκι).

Ταυτόχρονα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μέσω της παραγωγής μηλίτη, έχει βλέψεις εδώ και χρόνια στην ευρύτερη κατηγορία των μη αλκοολούχων.

Εν τω μεταξύ στη μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο έχει ξεκινήσει ήδη την παραγωγή της μπύρας Carlsberg, του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml και των 500 ml, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).

Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg… made in Greece, σηματοδοτεί και μία μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στη χώρα μας.

Στα επίπεδα του 2019 η παραγωγή μπύρας

Με 71 ζυθοποιίες ενεργές από μόλις 28 το 2015, η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα «έπιασε» το 2021 την παραγωγή του 2019 μετά το «διάλειμμα» της πανδημίας και των lockdown.

Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», η παραγωγή του 2021 ήταν 4.019.000 εκατόλιτρα από 3.377.000 εκατόλιτρα το 2020 και 4.075.000 εκατόλιτρα το 2019.

Η έντονη τουριστική κίνηση και η επαναφορά του καναλιού «on trade» (clubs, bars, café, ξενοδοχεία κ.ά.) στην προ πανδημίας κανονικότητα αύξησαν την κατανάλωση του ζύθου στα 32 λίτρα κατά κεφαλή το 2021, αριθμός που το 2022 εκτιμάται ότι έχει ανέβει υψηλότερα.

Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές μπύρας στα 752.000 εκατόλιτρα το 2021 από 604.000 εκατόλιτρα το 2020.

Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιίες στη χώρα μας αυξάνονται και πληθύνονται. Από 15 που ήταν το 2015 το 2021 έφθασαν τις 47.

Ανακατεύεται η τράπουλα στην αγορά των αναψυκτικών

Η ανακοίνωση του ομίλου Carlsberg ήρθε μια μέρα μετά την ανακοίνωση του πολυεθνικού γίγαντα των αναψυκτικών PepsiCo για τον «επαναπατρισμό» του σήματος «ΗΒΗ» σε αλουμινένιο κουτί, το οποίο θα παράγεται από την ΕΨΑ, ενώ θα ακολουθήσουν τα αναψυκτικά σε  pet και γυαλί στο ιστορικό εργοστάσιο του Λουτρακίου υπό την NU Aqua.

Η προσαρμογή της γεύσης στην πορτοκαλάδα της, ώστε να είναι πιο κοντά στις γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων, ο επανασχεδιασμός των συσκευασιών ΗΒΗ, αλλά και η συμμετοχή της από αύριο, για πρώτη φορά στην ιστορία της, στην έκθεση HoReCa, είναι κάποιες κινήσεις που δείχνουν ότι η PepsiCo επιδιώκει να γίνει πιο ενεργή στην ελληνική αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει «επεκταθεί» πέρα από τον μηλίτη και στην αγορά των flavored αναψυκτικών μέσω της Tuborg, ενώ επίσης μέσω της παραγωγής μηλίτη και Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει έμμεσες βλέψεις στην ευρύτερη κατηγορία των μη αλκοολούχων.

Μόνο στα σούπερ μάρκετ οι συνολικές πωλήσεις αναψυκτικών το 2022 ανήλθαν στα 193 εκατ. ευρώ, όταν στη διεθνή αγορά η κατηγορία εκτιμάται ότι θα αυξάνεται με ρυθμούς ανάπτυξης 5,76% για το διάστημα 2022-2027, ενώ οι ΗΠΑ ήταν η κύρια πηγή εσόδων το 2022 με 297,5 δισ. δολάρια.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

ΔΕΗ: Μία επιχειρηματική ιστορία ανάκαμψης

Κέρδη 0,5 δισ. Ευρώ από ζημιές 1,7 δισ, τετραπλάσιες επενδύσεις, δεκαπλάσια ισχύ στις ανανεώσιμες πηγές, μείωση του χρέους και περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του...

Αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

Η αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του 2024 έχει ήδη ξεκινήσει. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα...

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Το αδιαχώρητο στην Αράχωβα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Στην KAPASTA, πιστεύουμε ότι το καλό φαγητό πρέπει να είναι ταυτόχρονα θρεπτικό και απολαυστικό

Στην KAPASTA είμαστε παθιασμένοι με τη δημιουργία υγιεινών και νόστιμων γευμάτων που είναι ταυτόχρονα βολικά και εύκολα. Τα έτοιμα για μαγείρεμα μείγματά μας παράγονται...

Συνάντηση εργασίας Φάνη Σπανού Carsten Rasmussen στις Βρυξέλλες

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βοιωτίας Ιωάννης Περγαντάς και ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Χρήστος Μούτσιος, προσκλήθηκαν και...