Μετά τις εκλογές αλλάζουν όλα στο αυτοκίνητο

Βάσει πληροφοριών που λάβαμε αποκλειστικά στο newsauto, η πρώτη και πιο σημαντική αλλαγή που αναμένεται αφορά το Τέλος Ταξινόμησης και ουσιαστικά τη μείωση του με αλλαγή των συντελεστών.

Βλέπετε η άνοδος των τιμών των αυτοκινήτων -λόγω νέων τεχνολογιών και αυστηρότατων ορίων στις εκπομπές ρύπων- έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των τιμών και κατα προέκταση και του κόστους τελωνείου, ενώ παράλληλα εταιρικά οχήματα αποκλείονται από φοροελαφρύνσεις λόγω του ορίου των 40.000 ευρώ για την Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Σημειώστε πως δεν αναμένεται αυτή η μείωση να φανεί στις τελικές τιμές των αυτοκινήτων.
Θα απορροφηθούν όμως οι επερχόμενες αυξήσεις, οι οποίες υπολογίζεται να φτάσουν ακόμα και το 10%, μέχρι το τέλος του χρόνου…

Σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης των αυτοκινήτων υπολογίζεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές CO2.

Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης σήμερα είναι οι εξής:  

Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής
0-14.000                                             4%
14.001-17.000                                    26%
17.001 – 20.000                                 53%
20.001 – 25.000                                 62%
25.001 – 30.000                                 71%
Πάνω από 30.001                                30%

Το νέο Τέλος Ταξινόμησης που εξετάζεται:

Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής
0-17.000                                                4%
17.001-20.000                                    26%
20.001 – 25.000                                 53%
25.001 – 30.000                                 62%
30.001 – 40.000                                 71%
Πάνω από 40.001                                30%

Σαφώς, οι αλλαγές στις τιμές των αυτοκινήτων εξαιτίας της κρίσης των μικροκυκλωμάτων, των νέων ακριβότερων τεχνολογιών που έχουν εφαρμοστεί στα νέα αυτοκίνητα και κατά προέκταση των αυστηρών και υποχρεωτικών προδιαγραφών εκπομπών των ρύπων, έχουν προκαλέσει σημαντικές αυξήσεις στην τελική τιμή των αυτοκινήτων, οι οποίες πολλαπλασιάζονται λόγω του ποσοστιαίου φόρου που επιβάλλεται -μόνο στην Ελλάδα- που είναι το Τέλος Ταξινόμησης.

Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.000 ευρώτώρα έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.001 ευρώ, με το Τέλος Ταξινόμησης να έχει αυξηθεί από 560 ευρώ σε 1.340 ευρώ – ένας άνοδος κατά 58,2%, ή αύξηση κατά 780 ευρώ.

Για ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 25.000 ευρώ, το Τέλος Ταξινόμησης ήταν 4.790 ευρώ. Τώρα, με την Αξία Λιανικής προ Φόρων να έχει αυξηθεί σε 30.000 ευρώ, το Τέλος Ταξινόμησης έχει αυξηθεί σε 6.920 ευρώ – μια επιβάρυνση της τάξης των 2.130 ευρώ.

Τέλος, για ένα πιο ακριβό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 30.001 ευρώ πριν την κρίση, το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνονταν σε 6.920 ευρώ, ενώ σήμερα το ίδιο αυτοκίνητο εξαιτίας της αύξησης της Αξίας Λιανικής προ Φόρων στις 40.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται πλέον σε 9.920 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ.

Να τονίσουμε ότι τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα έχουν μείωση από 50% έως και 75% του συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης ανάλογα με την ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ο κινητήρας τους.

Τα ηλεκτροκίνητα απαλλάσσονται εντελώς από δασμούς και εμπίπτουν μόνον σε ΦΠΑ.

Όπως έχει γράψει ξανά το newsauto, υπάρχει και μία άλλη πρόταση που εξετάζεται:  Το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, την ιπποδύναμη και τις εκπομπές CO2, αντί για την τιμή του αυτοκινήτου.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο ισορροπημένη φορολόγηση, αφού τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερο κυβισμό, μεγαλύτερη ιπποδύναμη και μεγαλύτερες εκπομπές θα φορολογούνται περισσότερο. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε παρερμηνείες, καθώς δύο αυτοκίνητα με παρόμοιες τεχνικές προδιαγραφές αλλά διαφορετικές τιμές θα φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την επαναφορά του Φόρου Πολυτελείας για τα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα.

Όπως και να έχει θεωρείται δεδομένο, ότι το Υπουργείο Οικονομικών θέλει και θα βρει τρόπους να φρενάρει τις επερχόμενες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων, οι οποίες λόγο αλλαγής των προδιαγραφών ρύπων σε Euro7, θα αυξηθούν δραματικά…

Πηγή: newsauto

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Γ. Φλωρίδης για τα Τέμπη: “Ο φάκελος της ανάκρισης θα έχει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα

“Αποκάλυψα τα ψέματα όσων από τους πολιτικούς προσπάθησαν όλη αυτήν την περίοδο να εκμεταλλευτούν μια ανθρώπινη τραγωδία, για κομματικό όφελος” απάντησε ο υπουργός Δικαιοσύνης,...

Δωρεάν e-book με τεχνικές για να φάει το παιδί σου!

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Η Noval Property για τον μετασχηματισμό των πόλεων στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Η Noval Property, για μια ακόμη χρονιά, έδωσε δυναμικό παρών στο Delphi Economic Forum IX με κεντρικό θεματικό άξονα “Η Μεγάλη Μετάβαση” το οποίο...

Οι 4 καλύτερες παραλίες της Εύβοιας που δεν γνωρίζατε [βίντεο]

Το καλοκαίρι φέτος έχει ξεκινήσει από νωρίς, πράγμα που σημαίνει πως κάθε Σαββατοκύριακο θα έχουμε μια ηλιόλουστη ευκαιρία για εξόρμηση στις αγαπημένες μας, κοντινές παραλίες,...

Λιβαδειά: Προβολή της ταινίας «Η Οδύσσεια του Διαστήματος» στον cineplex Φίλιππος

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr