Μητσοτάκης: Φταίμε όλοι και εμείς πρώτοι ως κυβέρνηση-Θα τα αλλάξουμε όλα

Τη δημόσια συγγνώμη του επανέλαβε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο για την τραγωδία των Τεμπών.

Όπως είπε: «Η σημερινή μας συνεδρίαση διεξάγεται στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και της εθνικής οδύνης που ακόμα διαρκεί. Η σκέψη μας είναι πάνω από όλα στις οικογένειες των θυμάτων και γι’ αυτό θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσων κυβέρνησαν τη χώρα αλλά και προσωπικά.

Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη και δεν θέλουμε να κρυφτούμε πίσω από μια σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων. Αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν αδύνατο να είχε συμβεί. Η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει να αποτρέψουμε το αδιανόητο για πολλά χιλιόμετρα, δυο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης».

Πρόσθεσε ότι το γεγονός ότι το έργο αυτό θα λειτουργεί σε λίγους μήνες δεν αποτελεί δικαιολογία, «κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο καθώς, δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό».

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ακόμα ότι το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι να μπούμε σε μια στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. «Απαντώ: Όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος! Και εμείς και οι διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο γεφύρι της Άρτας μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση προσωπικού. Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η δικαιοσύνη γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως, η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω το χρόνο πίσω, αλλά μπορώ να εγγυηθώ στους Έλληνες και τις Ελληνίδες δυο πράγματα: πρώτον απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα για να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται.

Και δεύτερον, δρομολόγηση πρωτοβουλιών για να αποκατασταθεί η κατάσταση στους σιδηροδρόμους μας».

Όπως σημείωσε, ακούγοντας τους επίμαχους διαλόγους, αισθάνθηκε προσωπικά οργή αλλά και ντροπή. «Έχω υποχρέωση να μετατρέψω τα συναισθήματα μου σε δημιουργική δράση».

«Τα τρένα θα πρέπει να αρχίσουν να κινούνται το συντομότερο δυνατόν με ασφάλεια και 2 σταθμάρχες στη βάρδια. Είναι μια προσπάθεια που θα έχουμε στο πλευρό μας όλους τους εργαζόμενους», δήλωσε.

«Αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές. Επίσης, προσλήψεις τακτικού προσωπικού άμεσα. Θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να γίνει το συντομότερο δυνατόν».

Ο πρωθυπουργός είπε ότι συναντήθηκε με ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων και ζήτησε αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια τους. Δεσμεύτηκε δε ότι θα δοθεί αμέσως η έκθεση στην δημοσιότητα.

Τόνισε ακόμα ότι θα χρειαστεί και θα βρεθεί και πρόσθετη χρηματοδότηση.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ακόμα ότι όλες οι ηγεσίες των κομμάτων θα ενημερωθούν για να ενσωματώσουμε και τις προτάσεις τους.

Απευθυνόμενος στους πολίτες, σημείωσε ότι έχουν κάθε δίκιο να είναι θυμωμένοι το ίδιο και οι γονείς τους. «Όλοι μας βλέπουμε τα παιδιά μας σε αυτά τα παιδιά, αλλά απηύθυνε έκκληση «να μην επιτρέψουμε η οργή να γίνει η σπίθα ενός νέου διχασμού». «Είναι η όψη ενός νομίσματος που έχει πληρώσει ακριβά η χώρα».

«Είναι αδιανόητο στην ίδια χώρα που σε λίγους μήνες έγιναν 100000 δωρεάν μαστογραφίες σώζοντας ζωές να χάνονται ζωές σε άλλη κατεύθυνση.».

Έφερε ως παράδειγμα τον αριθμό 112 λέγοντας ότι δεν μπορεί να λειτουργεί αυτό και από την άλλη σταθμάρχες και μηχανοδηγοί να μην μπορούν να συνεννοηθούν.

«Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά και αναμετριόμαστε και με υψηλές προσδοκίες που έχουμε. Οι μάχες μας πρέπει να ενταθούν. Προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι ποσό δύσκολη είναι η μάχη, είπε, λέγοντας ότι ως απλός βουλευτής είχε έρθει σε σύγκρουση με εργατοπατέρες της δίκης του παράταξης. Δεν έκανα πίσω τότε δεν θα κάνω πίσω τώρα», είπε χαρακτηριστικά.

Μίλησε επίσης για αντιπαράθεση διαρκείας και πόλεμο με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού το οποίο παραμένει βαθύ πάνω σε μικροκομματικά τερτίπια και ανεύθυνες συμπεριφορές.

Κλείνοντας είπε ότι το «ποτέ ξανά» που ακούστηκε στη Λάρισα να μετατραπεί σε απόφαση «τώρα ή ποτέ» για την αναγέννηση της χώρας και η απάντηση είναι «τώρα», ξεκινώντας άμεσα.

Ολόκληρη η εισήγηση του κ. Μητσοτάκη έχει ως εξής:

«Αγαπητοί συνάδελφοι, η σημερινή μας συνεδρίαση διεξάγεται στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και της εθνικής οδύνης που ακόμα διαρκεί.

Και οι σκέψεις μας είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα στις οικογένειες των θυμάτων, γι’ αυτό και θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως προσωπικά.

Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη. Και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων.

Θα ξαναπώ αυτό το οποίο ήδη έχω γράψει: αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατον να είχε συμβεί. Και η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει για να αποτρέψουμε το αδιανόητο: για αρκετά χιλιόμετρα δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης.

Το γεγονός ότι αυτό το ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το έργο της τηλεδιοίκησης, θα λειτουργεί σε λίγους μήνες από τώρα, δεν αποτελεί δικαιολογία, κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο, καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.

Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο «γιοφύρι της Άρτας», μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας.

Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω, μπορώ όμως να εγγυηθώ στους Έλληνες και στις Ελληνίδες δύο απλά πράγματα:

Πρώτον απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται.

Και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Προσωπικά ακούγοντας τους διαλόγους, τους επίμαχους διαλόγους το βράδυ του δυστυχήματος, αισθάνθηκα αυτό που πιστεύω ότι αισθανθήκατε κι εσείς και αισθάνθηκαν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες: οργή αλλά και ντροπή.

Έχω όμως μία υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματά μου σε δημιουργική δράση. Και αυτό άλλωστε υποσχέθηκα και στην κυρία Ιωάννα Βούλγαρη στην κηδεία του μονάκριβου γιου της, του Σπύρου. Και αυτό θα κάνω, αυτό θα κάνουμε όλοι μαζί.

Ξεκινώ λοιπόν παρουσιάζοντας το πλαίσιο των παρεμβάσεών μας. Με προτεραιότητα πάντα την στήριξη των συγγενών των θυμάτων, την οικονομική στήριξη αλλά και την ηθική και την ψυχολογική στήριξη. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν άμεσα και με την διακριτικότητα που αυτό απαιτεί.

Στο μεταξύ τα τρένα μας, όπως είπε και ο αρμόδιος Υπουργός, θα πρέπει να αρχίσουν και πάλι να κινούνται το συντομότερο δυνατό, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο. Είναι μία προσπάθεια στην οποία είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε στο πλευρό μας και όλους τους εργαζόμενους.

Ταυτόχρονα, αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές στο δίκτυο. Ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού δρομολογούνται άμεσα και προσωπικά θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο.

Έχω ήδη επικοινωνήσει προσωπικά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alstom στη Γαλλία. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε θέση να ανακοινώσουμε συγκεκριμένα και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το έργο αυτό θα έχει τελειώσει.

Συναντήθηκα χθες, σε μία μακρά και πολύ διαφωτιστική συζήτηση, με του ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας.

Τους ζήτησα, πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων. Δεσμεύτηκα ότι αυτή η έκθεση με το που θα είναι έτοιμη θα δοθεί αμέσως στη δημοσιότητα.

Όμως δεν χρειαζόμαστε μόνο τεχνική βοήθεια, αυτή θα την έχουμε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από μεμονωμένα κράτη-μέλη τα οποία προσφέρθηκαν να βοηθήσουν.

Θα χρειαστούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση. Θα βρούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση κατευθύνοντας και από το Ταμείο Ανάκαμψης -έχουμε αυτή την δυνατότητα να το κάνουμε- πιο πολλά κεφάλαια από αυτά τα οποία έχουμε ήδη δεσμεύσει -δεν είναι λίγα, είναι περί τα 270 εκατομμύρια- θα κατευθύνουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Άλλωστε, ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό, είναι το πιο φθηνό, είναι το πιο κοινωνικό μέσο μαζικής μεταφοράς, επίγειο, και σε όλες τις προηγμένες χώρες είναι και το πιο ασφαλές μέσο. Έτσι θα γίνει και στην πατρίδα μας.

Και έχω ζητήσει από τον Υπουργό Επικρατείας και εκτελούντα χρέη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να ενημερώσει τις ηγεσίες όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Και είμαστε πάντα έτοιμοι σε αυτό το σχέδιο το οποίο καταθέτουμε να ενσωματώσουμε οποιαδήποτε δημιουργική πρόταση μας κατατεθεί.

Αγαπητοί συνάδελφοι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες είμαστε μαζί σε αυτή τη δοκιμασία. Ειδικά οι νέοι μας οι οποίοι διαμαρτύρονται με ευπρέπεια έχουν πιστεύω κάθε δίκιο να είναι θυμωμένοι, το ίδιο και οι γονείς τους. Γιατί στα τραγικά θύματα των Τεμπών βλέπουμε όλοι μας, όλοι μας βλέπουμε τα παιδιά μας, οι νεότεροι βλέπουν τους δικούς τους φίλους.

Θα επιμείνω όμως ότι όσο σημαντικό είναι να δώσουμε χώρο στη θλίψη και την οργή, άλλο τόσο δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτή να γίνει σπίθα ενός νέου διχασμού, γιατί είναι και αυτός μία όψη ενός νομίσματος που η χώρα έχει πληρώσει πολύ ακριβά.

Όπως, δυστυχώς, ακριβά και σκληρά πληρώνει και το αποτυχημένο της παρελθόν στα Τέμπη, εκεί που δυστυχώς απεδείχθη πόσο δύσκολος, επίπονος είναι ο αληθινός εκσυγχρονισμός του τόπου. Γιατί πράγματι είναι, ξέρετε, αδιανόητο στην ίδια χώρα που μέσα σε λίγους μήνες έγιναν 100.000 δωρεάν προληπτικές μαστογραφίες με ηλεκτρονικά ραντεβού, σώζοντας ζωές, να χάνονται ζωές τόσο άδικα από δύο τρένα τα οποία κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση.

Ούτε και μπορεί, πιστεύω, να είναι ανεκτή μία εφιαλτική παράλληλη πραγματικότητα: από τη μία να λειτουργεί σε όλη την επικράτεια και σε κάθε κινητό το «112», οι πολίτες να προμηθεύονται τα φάρμακά τους μέσω ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και από την άλλη σταθμάρχες και μηχανοδηγοί να μην μπορούν να συνεννοηθούν.

Όλα αυτά πιστεύω ότι δείχνουν το μέγεθος του χρέους που έχουμε να αφήσουμε πίσω μας ένα σύστημα το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι θέλουμε να αλλάξουμε δραστικά. Ένα σύστημα που παρά τα μεγάλα εμπόδια αλλάζουμε μέρα με τη μέρα, αλλά πρέπει να το αλλάξουμε ριζικά.

Και ξέρω ότι ταυτόχρονα αναμετριόμαστε και με τις υψηλές προσδοκίες που οι πολίτες έχουν από εμάς. Γι’ αυτό και οι μάχες μας, μάχες όλων σας, όλων μας, με τις πολλές «νησίδες» της καθυστέρησης που αντιστέκονται, αυτή είναι μία μάχη η οποία πρέπει να ενταθεί.

Και, πιστέψτε με, προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη είναι αυτή η μάχη. Το έμαθα καλά όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με «εργατοπατέρες» της δικής μας παράταξης ή όταν ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων.

Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα.

Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές.

Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε.

Μόνο έτσι, και κλείνω με αυτό, το δραματικό αίτημα «ποτέ ξανά» που ακούστηκε στη Λάρισα, θα μετατραπεί σε μία δυναμική απόφαση: «Τώρα ή ποτέ». Τώρα ή ποτέ για την αναγέννηση ολόκληρης της χώρας.

Και η δική μας απάντηση είναι τώρα, και μάλιστα προσπαθώντας περισσότερο και με μεγαλύτερο πείσμα. Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, ξεκινώντας άμεσα.».

Πηγή: Βραδυνή

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Ακτινίδιο: Το φρούτο που εξαφανίζει την αϋπνία

Ο καλός ύπνος είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για τη γενική καλή υγεία, καθώς μειώνει τον κίνδυνο διάφορων χρόνιων παθήσεων, διατηρεί υγιή τον εγκέφαλο...

Πέντε «χρήσιμες» ταξιδιωτικές συμβουλές που πρέπει να αποφύγετε

Αλήθεια, πόσες φορές δεν έχετε ακούσει και διαβάσει ταξιδιωτικές συμβουλές του τύπου «μην κάνεις αυτό» ή «κάνε οπωσδήποτε εκείνο» πριν από ένα ταξίδι σας; Οι συμβουλές είναι...

Ψάλτης (Alpha Bank): Αν όχι τώρα η αλλαγή παραγωγικού μοντέλου, πότε;

Την ανάγκη να διαμορφωθεί μία νέα επιχειρηματική κουλτούρα που θα δίνει ώθηση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, ώστε η Ελλάδα να επιτύχει αλλαγή του παραγωγικού της μοντέλου...

Σαν σήμερα: Ο Τσίπρας φιγουράρει στο περιοδικό TIME με τις 100 προσωπικότητες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Ποιοι και πότε «χάνουν» το ΑΦΜ τους

Την επέκταση της αναστολής του ΑΦΜ αλλά και την παροχή εγγύησης 1.000.000 ευρώ σε περίπτωση ανάκτησης του και σε όσους διαπράττουν λαθρεμπορία ή νοθεία προϊόντων που...