Το σύστημα αναδοχής
Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν υιοθετηθεί από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά δεν είναι το μοναδικό σχολείο που θα υιοθετηθεί. Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν υιοθετηθεί από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, από την Κομοτηνή και τα Γιάννενα μέχρι την Κρήτη, την Κω και το Καστελόριζο. Συνάδελφοι νηπιαγωγοί, βλέποντας τις φωτογραφίες των κατεστραμμένων σχολείων στο διαδίκτυο, έσπευσαν να συλλέξουν και να αποστείλουν ό,τι χρειάζονταν. Ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.
Το κύμα αλληλεγγύης ήταν τεράστιο. Λάμβανα μηνύματα από τις 6.00 το πρωί από συναδέλφους που ήθελαν να βοηθήσουν.
Το πρωτότυπο και αποτελεσματικό κύμα αναδοχής ξεκίνησε από την ανάρτηση μιας νηπιαγωγού στο Facebook. Είδα το 30ό Νηπιαγωγείο Τρικάλων πλημμυρισμένο και συγκλονίστηκα. Θεώρησα ότι πρέπει να κάνω κάτι ως νηπιαγωγός. Επικοινώνησα με τη συνάδελφο από τα Τρίκαλα και μου είπε ότι καταστράφηκε το υλικό του σχολείου και δεν έχει μείνει τίποτα, δήλωσε η Μαρίνα Ζαχαρία, νηπιαγωγός στο 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, η οποία δημοσίευσε άμεσα μια αφίσα στην οποία καλούσε σε συγκέντρωση των προϊόντων για τον επανεξοπλισμό του νηπιαγωγείου στα Τρίκαλα. Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που γεννήθηκε η ιδέα της αναδοχής νηπιαγωγείων από άλλα νηπιαγωγεία: Το κύμα αλληλεγγύης ήταν τεράστιο. Λάμβανα μηνύματα από τις 6.00 το πρωί από συναδέλφους που ήθελαν να βοηθήσουν.
Βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω
Η καταστροφή των σχολείων στους δήμους που χτυπήθηκαν έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ψυχολογία των παιδαγωγών, που σε πολλές περιπτώσεις, διδάσκουν τα παιδιά της περιοχής τους. Μιλούσα με νηπιαγωγούς και μου έλεγαν “βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω”. Σκέφτονταν από πού να ζητήσουν βοήθεια για το σχολείο, τη στιγμή που και οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών υπέστησαν τεράστιες ζημιές από τις πλημμύρες.
Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους τους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν.
Νηπιαγωγός επί 28 χρόνια στον Δήμο Παλαμά και πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου του Κοσκινά, η κ. Τσιούτσια βλέπει και άλλα προβλήματα να ανακύπτουν. Δεν ξέρει αν μετά από την καταστροφή αυτή θα καταφέρουν να μαζευτούν ξανά 27 παιδιά στο σχολείο, αλλά και πώς θα είναι ψυχολογικά οι μαθητές της. Θα υπάρχουν διαρροές, προβλέπει. Ακόμα και η ίδια αναγκάστηκε να αφήσει το σπίτι της στον Κοσκινά, που δεν είναι προσωρινά κατοικήσιμο εξαιτίας των πλημμυρών, και να νοικιάσει στον Παλαμά. Αντίστοιχα, κάποια παιδιά θα φύγουν από τον δήμο ακολουθώντας τους γονείς τους. Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν.
Αχτίδα ελπίδας δίνει το γεγονός πως πολύ γρήγορα νηπιαγωγεία από πολλές περιοχές της χώρας έχουν συγκεντρώσει σχολικά είδη που σύντομα θα παραδοθούν στα πληγέντα σχολεία. Η ομάδα των αναδοχών έχει βρει μεταφορικές εταιρείες που θα παρέχουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους σε διάφορα σημεία της ηπειρωτικής Ελλάδας και τώρα αναζητάει και μεταφορική για να φτάσουν εγκαίρως και οι δωρεές από τα νησιά.
Πηγή: stereanews.gr