Οι οικοδεσπότες της πλατφόρμας itisGreek.com στρώνουν το τραπέζι σε τουρίστες κι επισκέπτες και σερβίρουν μια ξεχωριστή εμπειρία φαγητού

Στην κουζίνα της κυρίας Μαρίας, σε μια γειτονιά του Βαρδάρη στη Θεσσαλονίκη, οι κατσαρόλες έχουν …πάρει φωτιά καθώς πλησιάζει η ώρα που θα αρχίσουν να καταφθάνουν οι επισκέπτες της. Το φαγητό που με φροντίδα ετοιμάζει δεν προορίζεται για φίλους ή συγγενείς της αλλά για μια παρέα Ισπανών και Ιταλών τουριστών, που θέλουν να ζήσουν την εμπειρία του φιλόξενου ελληνικού τραπεζώματος.

Η κυρία Μαρία είναι μία από τους οικοδεσπότες του itisGreek.com, μιας πλατφόρμας που δημιουργήθηκε για να φέρει κοντά τους ανθρώπους που αγαπούν την ελληνική κουζίνα και τις συνταγές της, και θέλουν παράλληλα να γνωρίσουν από πρώτο χέρι την πλούσια διατροφική παράδοση της χώρας μας. Δεν πρόκειται απλώς για μια πλατφόρμα διασύνδεσης ενός οικοδεσπότη με τους καλεσμένους του αλλά ένας χώρος που «σερβίρει» εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την κουλτούρα του φαγητού (ή cooking experiences όπως αποκαλούνται στο εξωτερικό).

«Οι υπηρεσίες που η itisGreek.com προσφέρει περιλαμβάνουν εύχρηστα εργαλεία για τους οικοδεσπότες, για να οργανώσουν και να διαχειριστούν τις εμπειρίες τους, είτε είναι γευστικές δοκιμές, “μαθήματα” ελληνικής μαγειρικής, γαστρονομικοί περίπατοι σε λαϊκές αγορές, σε μπαχτσέδες ή απλώς μια βόλτα στο μανάβικο και στο μπακάλικο της γειτονιάς» εξηγεί, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Διονύσης Κατρανίτσας, από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ.

«Δεν “πουλάμε” φαγητό αλλά μια εμπειρία που έχει σχέση με την κουλτούρα του ελληνικού σπιτικού φαγητού. Πώς μαγειρεύουμε, πώς στήνεται ένα ελληνικό παραδοσιακό γεύμα ακόμα και πώς τρώμε» προσθέτει κι εξηγεί ότι, για παράδειγμα, στην περίπτωση της κυρίας Μαρίας, οι επισκέπτες της τύλιξαν μαζί της ντολμαδάκια, τηγάνισαν κεφτεδάκια και μετά κάθισαν όλοι μαζί στο τραπέζι κι απόλαυσαν το γεύμα τους μαζί με ένα ποτήρι ούζο.

Μια πλατφόρμα φιλική τόσο για οικοδεσπότες όσο και για επισκέπτες

Η ιδέα για την itisGreek.com «γεννήθηκε» πέρυσι τον Ιούνιο κι ώς τον Αύγουστο λειτουργούσε ήδη έχοντας τις πρώτες της κρατήσεις. Την πλατφόρμα δημιούργησαν τέσσερις φίλοι: η Ήρα Παγώνη, ο Γιώργος Γαλανόπουλος, ο Γιάννης Κ. και ο Διονύσης Κατρανίτσας. Σήμερα, αριθμεί πάνω από 40 οικοδεσπότες, ωστόσο στόχος των δημιουργών της είναι να φτάσουν τους 150 μέχρι το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν ώστε να μπορέσουν να ικανοποιήσουν το ζωηρό ενδιαφέρον που ήδη έχει αρχίσει να εκδηλώνεται. «Υπάρχει τρομερή ζήτηση» σημειώνει ο Διονύσης Κατρανίτσας, εξηγώντας πως υπάρχουν πολλοί τουρίστες που επισκεπτόμενοι την Ελλάδα θέλουν να φάνε παραδοσιακά. «Αυτό μέχρι σήμερα γινόταν μόνο στο εστιατόριο, ωστόσο εμείς τούς προσφέρουμε μια διαφορετική εμπειρία» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το περιβάλλον εργασίας στην πλατφόρμα ItIsGreek,com είναι φιλικό προς τον χρήστη με τα εργαλεία κράτησης και οργάνωσης των εμπειριών να δίνουν ευελιξία στους οικοδεσπότες σε ό,τι αφορά τον ορισμό των ημερομηνιών (μπορούν να τις αλλάξουν ή/και να ακυρώσουν ένα event σε περίπτωση έκτακτου κωλύματος), αλλά και την προσαρμογή του θέματος της εμπειρίας (ή των εμπειριών) τού εκάστοτε οικοδεσπότη ανάλογα με την εποχή, τη διαθεσιμότητα ή ακόμη και την ίδια του τη διάθεση.

«Η itisGreek.com αναλαμβάνει να προωθήσει τις εμπειρίες των οικοδεσποτών με σκοπό να προσελκύσουν τους καλεσμένους τους και να προεισπράξουν την αποζημίωση που οι ίδιοι θα ορίσουν, ενώ αναλαμβάνει και όλο το φορολογικό κόστος παραδίδοντάς τους ακέραιο το ποσό που ζητούν χωρίς αυτό να τους επιβαρύνει οικονομικά ή να χρειαστεί μεταβολή της όποιας επαγγελματικής τους ιδιότητας» εξηγεί, από την πλευρά του, ο Γιάννης Κ., ο οποίος ήταν κι αυτός που είχε την αρχική ιδέα αξιοποιώντας την πείρα του στον χώρο του τουρισμού.

«Η εμπειρία που προσφέρεται έχει τρία επίπεδα: ο ενδιαφερόμενος μπορεί να πάει στο σπίτι που θα επιλέξει και να βρει έτοιμα τα φαγητά, εναλλακτικά να συμβάλει κι αυτός στην παρασκευή τους ή ακόμα και να πάει μαζί με τον οικοδεσπότη στην τοπική αγορά -για παράδειγμα σε ένα νησί να πάνε μαζί στο καΐκι και να πάρουν τα ψάρια, να κόψουν από τον μπαξέ τα λαχανικά κ.ά- ώστε να επιλέξουν από κοινού τα υλικά και στη συνέχεια να τα μαγειρέψουν» λέει ο Διονύσης Κατρανίτσας επισημαίνοντας πως στην πλατφόρμα υπάρχουν φωτογραφίες του σπιτιού και διάφορες άλλες πληροφορίες, όπως η ύπαρξη παιδιών ή όχι, αν επιτρέπονται τα κατοικίδια κ.ά.

«Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν -επειδή πρόκειται για κάτι που για πρώτη φορά γίνεται τόσο οργανωμένα στην Ελλάδα- να μπορέσουμε να βρούμε το νομικό και το φορολογικό πλαίσιο» επισημαίνει ο Γιάννης Κ. κι εξηγεί τη διαδικασία που ακολουθήθηκε ώστε να στηθεί η εταιρεία πάνω σε μια υγιή νομική και φορολογική βάση: «αναθέσαμε σε ένα από τα μεγαλύτερα λογιστικά γραφεία και σε μια ομάδα νομικών να διευκρινίσουν το πλαίσιο, όπως κι έγινε».

Εξηγεί, δε, πως τα πλεονεκτήματα για έναν οικοδεσπότη είναι πολλά. «Ορίζει τον χρόνο που μπορεί να διαθέσει, το μενού που μπορεί να ετοιμάσει, τον αριθμό των ατόμων που μπορεί να φιλοξενήσει και τη διαθεσιμότητα σε ημέρες και ώρες, ενώ μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας. Ένα μεγάλο κίνητρο είναι, επίσης, ότι το εισόδημα είναι αποφορολογημένο και δεν επηρεάζει οποιαδήποτε άλλη φορολογική δραστηριότητα έχει ο άνθρωπος που θα ασχοληθεί μ’ αυτό» υπογραμμίζει, ενώ σε ό,τι αφορά το τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος οικοδεσπότης λέει πως το μίνιμουμ των απαιτήσεων είναι να έχει δικό του χώρο και να γνωρίζει μια ξένη γλώσσα.

Από την πλευρά του, ο Διονύσης Κατρανίτσας συμπληρώνει πως η πλατφόρμα ακολουθεί κάποια πρωτόκολλα ασφαλείας που διασφαλίζουν αυτόν που ανοίγει το σπίτι του σε μια τέτοια εμπειρία, ενώ υπάρχει και πλήρης τηλεφωνική υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια του τραπεζώματος ώστε ν’ αντιμετωπιστεί όποιο πρόβλημα τυχόν προκύψει. «Όταν γίνεται η κράτηση μέσω της πλατφόρμας, οι ενδιαφερόμενοι δηλώνουν ονοματεπώνυμο, χώρα και αριθμό διαβατηρίου και για να μπουν στο σπίτι κάποιου οικοδεσπότη θα πρέπει να δείξουν το διαβατήριό τους» διευκρινίζει.

Οι κριτικές που έχει λάβει μέχρι σήμερα η πλατφόρμα είναι πέντε αστέρων, λένε με φανερή ικανοποίηση οι δημιουργοί της, και καλούν όλους όσοι βρίσκουν την ιδέα τους ελκυστική να «σαλπάρουν» μαζί τους σε αυτό το ταξίδι στις γεύσεις, τις παραδόσεις και τις συνταγές της Ελλάδας. «Μοιράσου το πάθος σου για το ελληνικό φαγητό με τους επισκέπτες στη χώρα μας και πάρε το μερίδιό σου από το τουριστικό προϊόν» είναι το μήνυμά τους, το οποίο φιλοδοξούν να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους παραλήπτες με στόχο να ανοίξουν ακόμα περισσότερα σπίτια απ’ άκρο σ’ άκρο της Ελλάδας και να …τραπεζώσουν τουρίστες κι επισκέπτες της χώρας.

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Στην KAPASTA, πιστεύουμε ότι το καλό φαγητό πρέπει να είναι ταυτόχρονα θρεπτικό και απολαυστικό

Στην KAPASTA είμαστε παθιασμένοι με τη δημιουργία υγιεινών και νόστιμων γευμάτων που είναι ταυτόχρονα βολικά και εύκολα. Τα έτοιμα για μαγείρεμα μείγματά μας παράγονται...

Συνάντηση εργασίας Φάνη Σπανού Carsten Rasmussen στις Βρυξέλλες

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βοιωτίας Ιωάννης Περγαντάς και ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Χρήστος Μούτσιος, προσκλήθηκαν και...

Μ. Βλασταράκης: τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας της Eurobank για το δημογραφικό

Τις πρωτοβουλίες της Eurobank για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ανέπτυξε, επιγραμματικά, ο Γενικός Διευθυντής Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank Μιχάλης Βλασταράκης, συμμετέχοντας σε...

Η Διοίκηση του ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ αποχαιρετά τον Θύμιο Τσούκαλο

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Στην απεργία 17/4 συμμετέχει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας: “Με αυτό το κεντρικό σύνθημα και το διεκδικητικό μας πλαίσιο συνεχίζουμε. Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας αποφάσισε στη συνεδρίασή του...