Προχωράει η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος με αποτέλεσμα να αρχίζει να κινείται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου, έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψηφίους ομίλους.

Στο διαγωνισμό για την υλοποίηση της ζεύξης μέσω σύμβασης παραχώρησης συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια πέντε χρόνια και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χιλιομέτρων, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους ενός χιλιομέτρου από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη.

Η υποθαλάσσια σήραγγα θα αποτελείται από εννέα προκατασκευασμένα τμήματα που θα κατασκευάζονται σε ειδική δεξαμενή και στη συνέχεια θα βυθίζονται στην τελική τους θέση.

Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπης μεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο όμιλος που θα κατασκευάσει την υποθαλάσσια σήραγγα θα εισπράττει διόδια για την περίοδο παραχώρησης. Το έργο είχε προκηρυχθεί με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τον Ιούλιο του 2012, αλλά έκτοτε είχαν δοθεί πολλές παρατάσεις και έχει υπάρξει πλήθος αλλαγών στα τεύχη του διαγωνισμού με τελευταίες τις τροποποιήσεις που έγιναν φέτος.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης  δήλωσε σχετικά: «Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας.  Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς  αυτήν».

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Βελτιωμένες πρoσφορές για την Εγνατία Οδό ζητά το ΤΑΙΠΕΔ

Νέες βελτιωμένες προσφορές για την Εγνατία Οδό ζητά το ΤΑΙΠΕΔ από τις κοινοπραξίες των ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίου, λόγω, των αποκλίσεων που υπήρξαν στις δεσμευτικές προσφορές που...

Παίγνια έρωτος στη Χαλκίδα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα» φιλοξενεί στην εσωτερική του αυλή την παράσταση «Ερωτοπαίγνια» εμπνέεται από την ανάγκη των δημιουργών της να μιλήσουν για τον έρωτα. Τον έρωτα...

Τι καταβάλλεται από υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ

Για την ερχόμενη εβδομάδα δεν υπάρχουν προγραμματισμένες πληρωμές από τον ΟΠΕΚΑΠερί τα 105,5 εκατ. ευρώ σε 171.000 περίπου δικαιούχους θα καταβληθούν από το υπουργείο...

Πέθανε ο Τόλης Βοσκόπουλος

Μια τεράστια απώλεια για το ελληνικό τραγούδι έγινε γνωστή το πρωί της Δευτέρας. Ο Τόλης Βοσκόπουλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών.Ο...

Προτάσεις αντιμετώπισης των ανατιμητικών τάσεων στα τιμολόγια του ηλεκτρικού

Μέτρα για την ανάσχεση των ανατιμήσεων στα τιμολόγια του ηλεκτρικού που προκαλούνται από την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου και των δικαιωμάτων εκπομπής...