Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση.

Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ήδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός, πιθανότατα με σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου.

Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και  των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Έκτακτη Γενική Συνέλευση για τον Ερασιτέχνη ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ 1964

Καλούνται τα μέλη του αθλητικού σωματείου με την επωνυμία «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΜΙΑ 1964», που εδρεύει στην Λαμία, το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022 στις...

Χρ. Σταϊκούρας: Η κυβέρνηση δεσμεύεται να συνεχίσει να μειώνει φόρους

«Η κυβέρνηση δεσμεύεται να συνεχίσει να μειώνει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές και την επόμενη τετραετία, να ενισχύει το επιχειρείν με φορολογικά κίνητρα προκειμένου να...

Χαλκίδα: Αυλαία για το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ – docfest

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Κυριακή 27 Νοεμβρίου το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ – docfest. Η Τελετή Λήξης πραγματοποιήθηκε στις 20:30 μ.μ. στο Αμφιθέατρο...

Σαν σήμερα “έφυγε” από τη ζωή ο ηθοποιός Γιώργος Φούντας με καταγωγή από τo Mαυρολιθάρι Φωκίδας

Σαν σήμερα 28 Νοεμβρίου 2010 έφυγε από τη ζωή ένας μεγάλος ηθοποιός και γνήσιος Ρουμελιώτης ο Γιώργος Φούντας από το Μαυρολιθάρι Φωκίδος. Ο σπουδαίος αυτός...

60 χρόνια James Bond από Δημοτικό Ωδείο Λαμίας και Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτών

Το Δημοτικό Ωδείο Λαμίας και το Παράρτημα Φθιώτιδας του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών, υπό την αιγίδα του Δήμου Λαμιέων διοργανώνουν εκδήλωση / αφιέρωμα για τα...