Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση.

Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ήδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός, πιθανότατα με σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου.

Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και  των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Η συμμορία με τις λαστιχένιες μάσκες και το Καλάσνικοφ: Ετοίμαζε «χτύπημα» με στολές αστυνομικών

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, διακεκριμένες κλοπές, ληστεία, πλαστογραφία, πλαστογραφία πιστοποιητικών και για παράβαση της νομοθεσίας...

Δύο φορές πέρασε πάνω από την Ελλάδα το κρουστικό κύμα από την έκρηξη του ηφαιστείου της Τόνγκα

Δύο φορές υπήρξαν καταγραφές μεταβολών της ατμοσφαιρικής πίεσης πάνω από την Ελλάδα κατά τη διάρκεια δύο περασμάτων του κρουστικού κύματος που προκλήθηκε από την...

Αρνήτρια δεν στέλνει στο σχολείο το παιδί της εδώ και 1,5 χρόνο

Αύριο Τετάρτη 19 Ιανουαρίου πρόκειται να οδηγηθεί στο Aυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου, 33χρονη μητέρα εξάχρονης, που, ως αρνήτρια του κορωνοϊού, δεν στέλνει το παιδί...

Κορωνοχρέη: Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την ρύθμιση των χρεών της πανδημίας

Κορυφαίος παράγοντας του ΥΠ.ΟΙΚ. αποκλείει το ενδεχόμενο νέας παράταση για αιτησεις και για νεο πάγωμα οφειλών – Η προθεσμία λήγει στις 26 Ιανουαρίου –...

Καιρός: Έρχεται τετραήμερη κακοκαιρία με τσουχτερό κρύο και χιόνια, έντονα φαινόμενα το Σαββατοκύριακο

«Αν οι προγνώσεις ακολουθήσουν την πορεία που βλέπουμε μέχρι και σήμερα, σίγουρα θα υπάρξουν προβλήματα», εκτιμά ο Κώστα Λαγουβάρδος – Λίγα τοπικά φαινόμενα στα ανατολικά...