Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση.

Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ήδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός, πιθανότατα με σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου.

Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και  των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Άντεξε στην πίεση του Παναιτωλικού και επέστρεψε στις νίκες με ηγέτη Καρλίτος η Λαμία!

Η Λαμία προηγήθηκε νωρίς στο παιχνίδι με τον Καρλίτος, ο Παναιτωλικός έχασε αρκετές ευκαιρίες στο δεύτερο μέρος, με αποτέλεσμα οι Φθιωτοί να επιστρέψουν στις...

Χρ. Σταικούρας: Οι τρεις εβδομάδες άλλαξαν τα δεδομένα, αλλά όχι τη στρατηγική μας στόχευση

“Οι πρωτόγνωρες φυσικές καταστροφές έφεραν στο προσκήνιο, με τον πλέον οδυνηρό τρόπο, τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης και την ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς...

Αυγενάκης: Προτεραιότητα η κλιματική κρίση – Να γίνει η Κρήτη βιολογικό νησί

Την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και την πρόληψη καταστροφών στον πρωτογενή τομέα, έθεσε ως προτεραιότητα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο...

Φωτοβολταϊκά: Στην αναμονή το net metering για επιχειρήσεις και πολυκατοικίες

Καθυστερήσεις γράφει ακόμη η ενεργοποίηση του νέου καθεστώτος για την αυτοκατανάλωση «πράσινης» ενέργειας σε επιχειρήσεις, αλλά και πολυκατοικίες. Κι αυτό διότι για να εφαρμοστούν...

Με μεγάλη επιτυχία ο σχολικός χορός της Γ’ Λυκείου Καμένων Βούρλων

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr