Προς νέα παράταση η υποβολή προσφορών για τη ΛΑΡΚΟ

Με ένα βήμα μπρος και δύο πίσω προχωράει η προσπάθεια εκποίησης της υπερχρεωμένης ΛΑΡΚΟ. Εν τω μεταξύ όμως η υπόθεση αυτή κοστίζει 22 εκατομμύρια ανά εξάμηνο στο ελληνικό Δημόσιο, πέραν των 100 εκατομμυρίων που έχει ήδη βάλει ή πρέπει να βάλει για να κλείσει το θέμα. Ο λόγος για τη μεταλλευτική επιχείρηση της οποίας οι συνολικές υποχρεώσεις προς τη ΔΕΗ, μεταφορικές επιχειρήσεις, εργολάβους και ΕΦΚΑ ανέρχονται στα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Οι δύο διαγωνισμοί που πραγματοποιούν το ΤΑΙΠΕΔ και η Ειδική Διαχείριση, για το εργοστάσιο και τα μεταλλεία αντίστοιχα, έχουν λάβει αλλεπάλληλες παρατάσεις, με την τρέχουσα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να έχει προσδιοριστεί για τις 5 Μαΐου. Ωστόσο θεωρείται βέβαιη η νέα παράταση εάν δεν καρποφορήσει μια προσπάθεια που πραγματοποιούν κυβέρνηση και ειδικός διαχειριστής την επόμενη εβδομάδα, ώστε να πείσουν τους εργαζομένους να δεχτούν τις αποζημιώσεις τους και να απολυθούν. Οι εργαζόμενοι, 1.060 τον αριθμό, έχουν προσφύγει κατά της διαδικασίας ομαδικής απόλυσης που έχει κάνει η ειδική διαχείριση και κέρδισαν τα ασφαλιστικά μέτρα. Η κυρίως υπόθεση θα συζητηθεί στις 6 Μαΐου, μία ημέρα δηλαδή μετά την προθεσμία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Γεγονός που καθιστά σαφές ότι οι επενδυτές δύσκολα θα δεχθούν να δεσμευθούν αν δεν γνωρίζουν τι θα γίνει με τους εργαζομένους, που σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που εφαρμόζεται και τους όρους των διαγωνισμών πρέπει να απολυθούν όλοι.

Τη Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να γίνει μια προσπάθεια να πειστούν οι εργαζόμενοι να αποσύρουν την προσφυγή τους και να δεχθούν τους τίτλους των απολύσεων, που αθροιστικά ανέρχονται περίπου σε 23 εκατομμύρια. Σημειώνεται ότι μετά την απόλυση, ένας αριθμός εργαζομένων, το ύψος του οποίου αποτελεί επίσης θέμα ανησυχίας για τους επενδυτές, θα προσληφθεί εκ νέου με τρίμηνες συμβάσεις με δικαίωμα ανανέωσης ανά μήνα. Κατόπιν ο επενδυτής που θα αποκτήσει το εργοστάσιο θα επιλέξει ποιους από αυτούς θα προσλάβει.

Κάθε ημέρα λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ κοστίζει στο Δημόσιο 123.000 ευρώ.

Για τους λόγους αυτούς άλλωστε με τροπολογία δόθηκε παράταση έξι μηνών (έως τα τέλη Οκτωβρίου) στην Ειδική Διαχείριση η οποία έληγε στα τέλη Απριλίου. Δεν είναι η πρώτη παράταση που δίνεται. Κάθε εξάμηνο λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ, όμως, σημαίνει επιβάρυνση 22,5 εκατομμυρίων ή 123.000 ευρώ ημερησίως, αφού η επιχείρηση «καίει» περί τα 3 εκατομμύρια τον μήνα, ενώ τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέρχονται σε 4,5 εκατομμύρια ευρώ ανά εξάμηνο. Στα ποσά αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα 52 εκατομμύρια που έχει δώσει το Δημόσιο μέχρι στιγμής στην Ειδική Διαχείριση για να συνεχίσει η λειτουργία του εργοστασίου, τα 23 εκατομμύρια που επίσης θα καταβάλει το Δημόσιο για να πληρωθούν οι αποζημιώσεις στους εργαζομένους, αλλά και 20 εκατομμύρια που είναι οι οφειλές προς τον ΕΦΚΑ κατά το διάστημα της Ειδικής Διαχείρισης. Ητοι, επιπλέον 100 εκατ. για να… κλείσει η ΛΑΡΚΟ.

Πάντως έχουν γίνει και κάποια βήματα μπροστά: η σύμβαση εκμίσθωσης του εργοστασίου, η οποία είναι το αντικείμενο του διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ –και η οποία είχε de facto κριθεί ως μη αποδεκτή από τους υποψηφίους επενδυτές– τροποποιήθηκε με τέτοιον τρόπο ώστε να κατευνάζει, έως έναν βαθμό, τις ανησυχίες τους σχετικά με το ενδεχόμενο να τους επιβληθούν κυρώσεις για περιβαλλοντικές παραβάσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν.

Εκτός από τη σύμβαση εκδόθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η τροποποιημένη Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) για τη λειτουργία του εργοστασίου και τη διαχείριση αποβλήτων. Η νέα ιδιοκτησία θα έχει πέντε έτη για να εκσυγχρονίσει το εργοστάσιο και να το συμμορφώσει με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Να σημειωθεί πως πηγές της αγοράς εκτιμούν πως το ύψος των επενδύσεων που θα απαιτηθεί για να εκσυγχρονιστεί το εργοστάσιο και η επιχείρηση εν γένει ξεπερνάει κατά πολύ τα 200-300 εκατομμύρια ευρώ.

Με ένα βήμα μπρος και δύο πίσω προχωράει η προσπάθεια εκποίησης της υπερχρεωμένης ΛΑΡΚΟ. Εν τω μεταξύ όμως η υπόθεση αυτή κοστίζει 22 εκατομμύρια ανά εξάμηνο στο ελληνικό Δημόσιο, πέραν των 100 εκατομμυρίων που έχει ήδη βάλει ή πρέπει να βάλει για να κλείσει το θέμα. Ο λόγος για τη μεταλλευτική επιχείρηση της οποίας οι συνολικές υποχρεώσεις προς τη ΔΕΗ, μεταφορικές επιχειρήσεις, εργολάβους και ΕΦΚΑ ανέρχονται στα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Οι δύο διαγωνισμοί που πραγματοποιούν το ΤΑΙΠΕΔ και η Ειδική Διαχείριση, για το εργοστάσιο και τα μεταλλεία αντίστοιχα, έχουν λάβει αλλεπάλληλες παρατάσεις, με την τρέχουσα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να έχει προσδιοριστεί για τις 5 Μαΐου. Ωστόσο θεωρείται βέβαιη η νέα παράταση εάν δεν καρποφορήσει μια προσπάθεια που πραγματοποιούν κυβέρνηση και ειδικός διαχειριστής την επόμενη εβδομάδα, ώστε να πείσουν τους εργαζομένους να δεχτούν τις αποζημιώσεις τους και να απολυθούν. Οι εργαζόμενοι, 1.060 τον αριθμό, έχουν προσφύγει κατά της διαδικασίας ομαδικής απόλυσης που έχει κάνει η ειδική διαχείριση και κέρδισαν τα ασφαλιστικά μέτρα. Η κυρίως υπόθεση θα συζητηθεί στις 6 Μαΐου, μία ημέρα δηλαδή μετά την προθεσμία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Γεγονός που καθιστά σαφές ότι οι επενδυτές δύσκολα θα δεχθούν να δεσμευθούν αν δεν γνωρίζουν τι θα γίνει με τους εργαζομένους, που σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που εφαρμόζεται και τους όρους των διαγωνισμών πρέπει να απολυθούν όλοι.

Τη Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να γίνει μια προσπάθεια να πειστούν οι εργαζόμενοι να αποσύρουν την προσφυγή τους και να δεχθούν τους τίτλους των απολύσεων, που αθροιστικά ανέρχονται περίπου σε 23 εκατομμύρια. Σημειώνεται ότι μετά την απόλυση, ένας αριθμός εργαζομένων, το ύψος του οποίου αποτελεί επίσης θέμα ανησυχίας για τους επενδυτές, θα προσληφθεί εκ νέου με τρίμηνες συμβάσεις με δικαίωμα ανανέωσης ανά μήνα. Κατόπιν ο επενδυτής που θα αποκτήσει το εργοστάσιο θα επιλέξει ποιους από αυτούς θα προσλάβει.

Κάθε ημέρα λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ κοστίζει στο Δημόσιο 123.000 ευρώ.

Για τους λόγους αυτούς άλλωστε με τροπολογία δόθηκε παράταση έξι μηνών (έως τα τέλη Οκτωβρίου) στην Ειδική Διαχείριση η οποία έληγε στα τέλη Απριλίου. Δεν είναι η πρώτη παράταση που δίνεται. Κάθε εξάμηνο λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ, όμως, σημαίνει επιβάρυνση 22,5 εκατομμυρίων ή 123.000 ευρώ ημερησίως, αφού η επιχείρηση «καίει» περί τα 3 εκατομμύρια τον μήνα, ενώ τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέρχονται σε 4,5 εκατομμύρια ευρώ ανά εξάμηνο. Στα ποσά αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα 52 εκατομμύρια που έχει δώσει το Δημόσιο μέχρι στιγμής στην Ειδική Διαχείριση για να συνεχίσει η λειτουργία του εργοστασίου, τα 23 εκατομμύρια που επίσης θα καταβάλει το Δημόσιο για να πληρωθούν οι αποζημιώσεις στους εργαζομένους, αλλά και 20 εκατομμύρια που είναι οι οφειλές προς τον ΕΦΚΑ κατά το διάστημα της Ειδικής Διαχείρισης. Ητοι, επιπλέον 100 εκατ. για να… κλείσει η ΛΑΡΚΟ.

Πάντως έχουν γίνει και κάποια βήματα μπροστά: η σύμβαση εκμίσθωσης του εργοστασίου, η οποία είναι το αντικείμενο του διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ –και η οποία είχε de facto κριθεί ως μη αποδεκτή από τους υποψηφίους επενδυτές– τροποποιήθηκε με τέτοιον τρόπο ώστε να κατευνάζει, έως έναν βαθμό, τις ανησυχίες τους σχετικά με το ενδεχόμενο να τους επιβληθούν κυρώσεις για περιβαλλοντικές παραβάσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν.

Εκτός από τη σύμβαση εκδόθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η τροποποιημένη Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) για τη λειτουργία του εργοστασίου και τη διαχείριση αποβλήτων. Η νέα ιδιοκτησία θα έχει πέντε έτη για να εκσυγχρονίσει το εργοστάσιο και να το συμμορφώσει με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Να σημειωθεί πως πηγές της αγοράς εκτιμούν πως το ύψος των επενδύσεων που θα απαιτηθεί για να εκσυγχρονιστεί το εργοστάσιο και η επιχείρηση εν γένει ξεπερνάει κατά πολύ τα 200-300 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Συνεχίζεται η εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες

Συνεχίζεται η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες που ξεκίνησε το 2021 με τη συνεργασία των δυνάμεων του υπουργείου Προστασίας...

Χρ. Σταϊκούρας: «Τα μέτρα στα καύσιμα έχουν κοινωνικό πρόσημο και στοχεύουν στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα»

«Τα μέτρα στα καύσιμα ορθώς δεν είναι οριζόντια, έχουν κοινωνικό πρόσημο και στοχεύουν στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Καλύπτουν δε, τους 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες...

Στερεά: Κινητές Αστυνομικές Μονάδες σε απομακρυσμένες περιοχές

Την εβδομάδα από 27 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου 2022, τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων (Κ.Α.Μ.), της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας, ανά...

Ανοικτό το αρχαίο ή παλαιό μονοπάτι «Σωκράτης» στο μεγάλο βουνό Αυλίδας

Ιστορική στιγμή. Ξεχασμένο και χαμένο σε πυκνότατη βλάστηση από τα χρόνια, το μονοπάτι είναι επιτέλους ανοιχτό, καθαρισμένο και παραδομένο στο κοινό μετά από πολλούς...

Ανοδικά κινείται η κατανάλωση καυσίμων παρά την αύξηση των τιμών

Παρά την αύξηση των τιμών η κατανάλωση καυσίμων παραμένει αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο πεντάμηνο του έτους....