
(“Zhena Chaikovskogo”) Βιογραφικό δράμα, ρωσικής και γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, με τους Αλιόνα Μιχαϊλόβα, Οντίν Λουντ Μπιρόν, Φίλιπ Αντέγιεφ, Αρτιόμ Νέμοφ κα.
Μια βάναυση ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα, γυναικείας θέλησης και αρρωστημένων συμπεριφορών, στο όνομα της Τέχνης, από τον σημαντικό σύγχρονο Ρώσο σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ («Ο Πιστός»).
Βιογραφικό δράμα εποχής, που προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του περσινού Φεστιβάλ Καννών προκαλώντας μικτές αντιδράσεις, με τους περισσότερους να την αποθεώνουν. Μάλλον, μια υπερβολή, καθώς η ταινία, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία του γάμου του περίφημου συνθέτη Πιότρ Τσαϊκόφσκι με την Αντονίνα Μιλιούκοβα, έχει τα καλά της αλλά δεν είναι και λίγες οι αδυναμίες της.
Και μόνο η περίπτωση ενός δυστυχισμένου γάμου, στον οποίο εμπλέκεται μια καλλιτεχνική ιδιοφυΐα τού μεγέθους Τσαϊκόφσκι και μιας γυναίκας που τον λάτρεψε παρότι γνώριζε την ομοφυλοφιλία του, είναι αρκετή για να τραβήξει την προσοχή, να δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για ένα δράμα στη Ρωσία του 19ου αιώνα.
Η ιστορία ξεκινά από την εμμονή της Αντονίνα να παντρευτεί τον διάσημο μουσουργό, τον οποίο ερωτεύτηκε ακούγοντας τις μελωδίες του. Μία όμορφη κοπέλα, της ρωσικής αριστοκρατίας αν και όχι πλούσια, που θα μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε, αλλά θα προτιμήσει τον Τσαϊκόφσκι, γνωρίζοντας ότι είναι ομοφυλόφιλος και ο οποίος δέχθηκε να την παντρευτεί μόνο και μόνο γιατί ήθελε να δώσει τέλος στις φήμες για τις ερωτικές προτιμήσεις του. Ένας γάμος καταδικασμένος, αλλά περισσότερο ένας ανεκπλήρωτος έρωτας από την πλευρά της γυναίκας, που φτάνει στα όρια της τρέλας, καθώς σχεδόν άμεσα ο Τσαϊκόφσκι προσπάθησε να την ξεφορτωθεί ταπεινωτικά.
Ο Σερεμπρένικοφ, αφήνει αρκετά ερωτηματικά για την προσωπικότητα της Αντονίνα, την επιλογή της να παντρευτεί τον Τσαϊκόφσκι, γιατί τραβά πάνω της όλα τα δεινά, προτιμά μια δυστυχισμένη ζωή, ερωτικά άρρωστη, καθώς γνώριζε ότι πρόκειται για έναν συμβατικό γάμο. Αλλοπρόσαλλες όμως είναι και οι αισθητικές επιλογές του, με τα σκοτεινά πλάνα, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, φορτώνοντας την ταινία συναισθηματικά και δραματικά, ενώ και οι πομπώδεις μουσικές πνίγουν τους δυο βασικούς χαρακτήρες που ορισμένες φορές νομίζεις ότι ο χρόνος δεν συμβαδίζει με την ηλικία τους.
Υπάρχουν όμως και τρεις τέσσερις σκηνές με την Αντονίνα, που ο Ρώσος σκηνοθέτης δείχνει τα αντανακλαστικά του ταλέντου του, την ισχύ της φαντασίας του, ενώ ταυτόχρονα, αν και όχι πάντα αποτελεσματικά, αναδεικνύει τη γυναικεία δύναμη, σε μια πατριαρχική κοινωνία και τον πληγωμένο ρομαντισμό της ρωσικής ψυχής, του μεγάλου πολιτισμού της χώρας του.
Ο Σερεμπρένικοφ, ορισμένες φορές και χωρίς ιδιαίτερο λόγο μπερδεύει τα απλά και κάνει πιο πολύπλοκη την ιστορία του, ενώ με την εξαντλητική διάρκεια της ταινίας του (2,5 ώρες) μάλλον προτίμησε το «εγώ» του από το έργο που έπρεπε να παραδώσει. Από το καστ, ξεχωρίζει εμφανώς η δροσερή Αλιόνα Μιχαϊλοβα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Αντονίνα Μιλιούκοβα είναι μία όμορφη κοπέλα, μέλος της ρωσικής αριστοκρατίας του 19ου αιώνα. Θα μπορούσε να έχει όποιον θέλει, όμως αναπτύσσει μια εμμονή με τον ήδη περιζήτητο συνθέτη Πιοτρ Τσαϊκόφσκι, τον οποίο ερωτεύεται τρελά με το που ακούει τη μουσική του. Ο μοναδικός της σκοπός είναι να τον παντρευτεί και να τον στηρίζει δια βίου με όλες της τις δυνάμεις στο θεάρεστο, όπως το αντιλαμβάνεται εκείνη, έργο του. Ο συνθέτης ενδίδει για να δώσει ένα τέλος στις φήμες γύρω από το πρόσωπό του, αλλά ο γάμος αυτός δεν μπορεί να διαρκέσει(πηγη)
Πηγή: stereanews.gr