Σήραγγα Οθρυος: πόρισμα-κατασκευαστής πήρε 37 εκατομμύρια που δεν έπρεπε να πάρει για εργασίες “αέρα κοπανιστό” και πρέπει να τα γυρίσει πίσω

Η σήραγγα της Οθρυος

Ο κ. Παναγιώτου  υποστηρίζει ότι η σύμβαση 717 δεν είναι η μόνη που ζημίωσε το Δημόσιο και παραθέτει δεδομένα που αφορούν την παλαιότερη σύμβαση 470 για την κατασκευή της σήραγγας της Οθρυος για την οποία έχει συντάξει και υποβάλει στο παρελθόν πόρισμα ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής. «Διαπιστώνει το πόρισμα ότι ο κατασκευαστής πήρε 37 εκατομμύρια που δεν έπρεπε να πάρει για εργασίες “αέρα κοπανιστό” και ότι αυτά πρέπει να τα γυρίσει πίσω», σημειώνει ο κ. Παναγιώτου, υποστηρίζοντας ότι τελικά, με πρόσχημα την επιτάχυνση της υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων, τροποποιήθηκε η νομοθεσία και η υπόθεση οδηγήθηκε όχι σε ποινική δίκη αλλά σε επιδιαιτησία. «Πού πήγαν τα λεφτά; Γιατί δεν φτιάχτηκαν τα έργα;» διερωτάται.

«Πού πήγαν τα λεφτά; Γιατί δεν φτιάχτηκαν τα έργα; Στις τσέπες των εργολάβων πήγαν και κάποιων που συνεργάζονταν μαζί τους». Αυτό δηλώνει εμφατικά σε συνέντευξή του στην «Κ» ο Μάνος Παναγιώτου, συνταξιούχος αρχιμηχανικός του ΟΣΕ, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής της Διεύθυνσης Ηλεκτροκίνησης Σηματοδότησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (ΔΗΣΤΗΕ) του Οργανισμού. Της Διεύθυνσης δηλαδή που μετεξελίχθηκε στην ΕΡΓΟΣΕ.

Στη συνέντευξή του αποκαλύπτει ότι αυτός τροφοδοτούσε με στοιχεία και πληροφορίες τον πρώην βουλευτή Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλο, ο οποίος στο διάστημα από το 2012 μέχρι σήμερα έχει καταθέσει πλήθος ερωτήσεων στη Βουλή καταγγέλλοντας οικονομικά σκάνδαλα στις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ. Ανάμεσα σ’ αυτές και η στοιχειωμένη σύμβαση 717 για την ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που υπεγράφη το 2014 και μέχρι σήμερα παραμένει ανεκτέλεστη. Με τις εκτιμήσεις των ειδικών να κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι εάν τα συγκεκριμένα συστήματα λειτουργούσαν η τραγωδία στα Τέμπη ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί.

Πρώην αρχιμηχανικός του ΟΣΕ στην «Κ»: «Τεράστια ποσά για συστήματα που δεν λειτουργούσαν»-1

«Το κρίσιμο στοιχείο που οδήγησε τελικά στο δυστύχημα είναι ότι τα συστήματα ασφαλείας, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης δεν λειτουργούσαν ενώ έχουν ξοδευτεί τεράστια ποσά γι’ αυτά τα έργα. Κι ενώ ορισμένα απ’ αυτά τα συστήματα ήταν παλαιότερα σε λειτουργία αλλά λόγω της ελλιπούς συντήρησης οδηγήθηκαν τελικά στην κατάρρευση», λέει ο κ. Παναγιώτου. Του ζητήσαμε να διευκρινίσει γιατί το σύστημα αφέθηκε στην τύχη του και ποιος τελικά εξυπηρετήθηκε από την κατάρρευση των συστημάτων ασφαλείας. «Μετά την κατάργηση της Διεύθυνσης που είχε την ευθύνη της λειτουργίας αυτών των συστημάτων (σ.σ. της ΔΗΣΤΗΕ) η συντήρηση γινόταν ανεπαρκώς».

Η σύμβαση 717

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, η ευθύνη για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ βαραίνει την εταιρεία ΤΟΜΗ που μετέχει στην κοινοπραξία μαζί με τη γαλλική Alstom. «Η ΤΟΜΗ», υποστηρίζει ο κ. Παναγιώτου, «εκτελούσε μελέτες τις οποίες αρνούνταν να συνυπογράψει η εξειδικευμένη εταιρεία Alstom. Και καλά έκανε διότι δεν ήταν μελέτες, ήταν από ανθρώπους που η ΤΟΜΗ απέσπασε από την ΕΡΓΟΣΕ, περίπου άσχετους και έκαναν τους μελετητές». Υποστηρίζει ακόμα ότι τα στελέχη της ελληνικής εταιρείας άρχισαν με διάφορα προσχήματα να αφαιρούν στοιχεία της υφιστάμενης σηματοδότησης και να χρησιμοποιούν υλικά και εξοπλισμό που δεν ήταν πιστοποιημένος για γραμμές μεγάλων ταχυτήτων. «Προσπαθούσε να τον επιβάλλει, να πει αυτά που υπάρχουν είναι άχρηστα, τα πετάω και βάζω αυτά και όλα μαζί κοστίζουν επιπλέον 13,2 εκατ. ευρώ».

Πρώην αρχιμηχανικός του ΟΣΕ στην «Κ»: «Τεράστια ποσά για συστήματα που δεν λειτουργούσαν»-2

Ο πρώην επικεφαλής της ΔΗΣΤΗΕ λέει στη συνέντευξή του ότι κατόπιν πιέσεων κάμφθηκαν οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΟΣΕ και ορισμένων στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, όπως επίσης κάμφθηκαν και οι αντιρρήσεις της διαχειριστικής αρχής, ενώ και η πρώτη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν απορριπτική για την ανάγκη υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του έργου.

«Στην ένσταση που κατέθεσαν στο αρμόδιο τμήμα επικαλέστηκαν έναν κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος όμως δεν ίσχυε για έργα που ήταν σε εξέλιξη. Δεν το πήρε είδηση το Ελεγκτικό Συνέδριο ή δεν ήθελε να το πάρει και έκανε τελικά δεκτή την προσφυγή ανοίγοντας τον δρόμο για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης προϋπολογισμού άνω των 13 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο κ. Παναγιώτου.

ΠΗΓΗ

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Δωρεάν e-book με τεχνικές για να φάει το παιδί σου!

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Η Noval Property για τον μετασχηματισμό των πόλεων στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Η Noval Property, για μια ακόμη χρονιά, έδωσε δυναμικό παρών στο Delphi Economic Forum IX με κεντρικό θεματικό άξονα “Η Μεγάλη Μετάβαση” το οποίο...

Οι 4 καλύτερες παραλίες της Εύβοιας που δεν γνωρίζατε [βίντεο]

Το καλοκαίρι φέτος έχει ξεκινήσει από νωρίς, πράγμα που σημαίνει πως κάθε Σαββατοκύριακο θα έχουμε μια ηλιόλουστη ευκαιρία για εξόρμηση στις αγαπημένες μας, κοντινές παραλίες,...

Λιβαδειά: Προβολή της ταινίας «Η Οδύσσεια του Διαστήματος» στον cineplex Φίλιππος

Η ενημέρωση που προσφέρουμε είναι προβολής και ενημέρωσης θεμάτων κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, αθλητικού, εκπαιδευτικού, τουριστικού και πολιτικού περιεχομένου περισσότερα.Πηγή: stereanews.gr

Ράλλυ Στερεάς: Νικητές οι Σωκράτης Τσολακίδης και Γιώργος Πολυζώης

Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης, στην επιστροφή του δύο φορές Πρωταθλητή Ελλάδος στη χωμάτινη επιφάνεια. Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής”...