Mε option πλήρους εξαγοράς της ελληνικής Bake Hellas το 2025 έχοντας ήδη αποκτήσει το 50% κινείται στην ελληνική αγορά η οικογενειακή πολυεθνική επιχείρηση La Lorraine Bakery Group με έδρα το Βέλγιο όπως προκύπτει από τους βασικούς όρους της συμφωνίας των δύο πλευρών και όπως πληροφορείται το Capital.gr.
Η εταιρεία έτρεξε την υλοποίηση επενδύσεων, προσθέτοντας ένα νέο εργοστάσιο στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Bake Hellas που βρίσκονται στην περιοχή της του Σχηματαρίου, με επενδύσεις το ύψος των οποίων αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Με ρυθμό ανάπτυξης 30% σε όγκο και περίπου 60% σε αξία (λόγω των σημαντικών ανατιμήσεων που πέρασαν στα προϊόντα) εκτιμάται ότι έκλεισε το 2022 για την BakeHellas. Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας, Θάνο Λούση, και η φετινή χρονιά ξεκίνησε με ρυθμούς (σε όγκο) της τάξης του 30%. Υπενθυμίζεται, ότι και το 2021 η εταιρεία είχε εμφανίσει ανάπτυξη που άγγιξε το 30%. Γενικότερα υπάρχει αισιοδοξία – λόγω και του τουρισμού – ότι το 2023 θα κλείσει σε αυτά τα επίπεδα ανάπτυξης.
Στόχος είναι να ενισχύσει την παραγωγική δυναμικότητα της επιχείρησης μέσω της οποίας διαβλέπει προοπτικές τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων. Αυτή τη στιγμή στο διοικητικό σχήμα εκτός από τα στελέχη της La Lorraine συμμετέχουν και τα μέλη της ιδρυτικής οικογένειας της επιχείρησης, Γιώργος Μαυρομάρας και Αλίκη Μαυρομάρα με καθήκοντα μέλους ο πρώτος και αντιπροέδρου – διευθύνουσας συμβούλου η δεύτερη.
Η Magean Holding, εισηγμένη στο κυπριακό χρηματιστήριο
H είσοδος στην ελληνική εταιρεία πρώτων υλών και ειδών αρτοποιίας έγινε μέσω της εταιρείας συμμετοχών Magean Holding PLC, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου. Η Bake Hellas που συμμετείχε και στην πρόσφατη έκθεση HoReCa είχε τζίρο 13,8 εκατομμύρια ευρώ το 2022, ο οποίος αυξήθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το 2021 – η δραστηριότητά της επηρεάστηκε έντονα από την πανδημία – και κερδοφορία στα επίπεδα των 0,8 εκατομμυρίων ευρώ. Σημειώνεται μάλιστα ότι ο τζίρος της εξαρτάται κατά τουλάχιστον 50% από τον κλάδο του ΗoReCa (εστίαση, catering, ξενοδοχεία) γι’ αυτό και οι επιδόσεις της το 2021 ήταν σημαντικά μειωμένες. Ταυτόχρονα όμως ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς της εξαρτάται από τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, που προμηθεύει και τα αρτοποιία των αλυσίδων με προϊόντα της.
Το επενδυτικό πλάνο των δέκα εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα
Η επένδυση επέκτασης σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης λειτουργίας της επιχείρησης ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2022 και αφορούσε στην αγορά όμορου εργοστασίου με τις εγκαταστάσεις της Bake Hellas στο Σχηματάρι όπου ο χώρος παραγωγής έχει επιφάνεια 4.428 τετραγωνικά μέτρα και βρίσκεται σε οικόπεδο 12.524 τετραγωνικών μέτρων με το ποσό της απόκτησής του να ανέρχεται στο 1,2 εκατομμύρια ευρώ. Στο ίδιο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου εργοστασίου και η ανέγερση νέων χώρων κατάψυξης 2.500 παλετοθέσεων και συνολικό κόστος 4,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επιχείρηση προχώρησε εκτός των άλλων στην προσθήκη δύο νέων γραμμών παραγωγής ψωμιού, δαπανώντας 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Οι νέες γραμμές θα της δώσουν την δυνατότητα διπλασιασμού της παραγωγικής της ικανότητας.
Το επενδυτικό πλάνο χρηματοδοτήθηκε μέσω ομολογιακού δανείου 3,96 εκατομμυρίων ευρώ που υπέγραψε η Bake Hellas με την Alpha Bank, μέσω σύμβασης leasing μεταξύ της Bake Hellas και της Πειραιώς Leasing ύψους 1,99 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά του μηχανολογικού εξοπλισμού και το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από ελεύθερες ταμειακές ροές και υφιστάμενα χρηματοδοτικά όρια της επιχείρησης.
Στα σούπερ μάρκετ το 50% του τζίρου
Θυμίζουμε ότι σχεδόν το 50% του τζίρου της εταιρείας γίνεται στα σούπερ μάρκετ, στις λεγόμενες «ζεστές γωνιές», με την BakeHellas να έχει παρουσία σε όλες τις αλυσίδες της λεγόμενης «πρώτης γραμμής», οι οποίες διαθέτουν οργανωμένο bake off. Το άλλο 50% αφορά το κανάλι του HoReCa, ξενοδοχεία κυρίως, αλλά και εστιατόρια, cafes κ.λπ.
Η Bake Hellas έχει ισχυρή παρουσία στα νησιά, ενώ προωθεί την περαιτέρω επέκτασή της στη Βόρεια Ελλάδα. Για την ενίσχυση του δικτύου, η εταιρεία έχει ενισχύσει περαιτέρω το εμπορικό της τμήμα, το οποίο ανέρχεται σήμερα σε 9 άτομα.
Σε προϊοντικό επίπεδο η εταιρεία προχωρά συνεχώς σε ανανέωση της γκάμας των αρτοσκευασμάτων, λανσάροντας μεταξύ άλλων τάρτες (έτοιμες και γεμισμένες) της La Loraine, αλλά και προϊόντα άρτου με προζύμι, ένα trend που κερδίζει συνεχώς έδαφος, καθώς παρότι είναι ένα προϊόν premium, η τιμή του ψωμιού παραμένει χαμηλή σε σχέση με άλλα τρόφιμα.

Πρόσβαση σε portfolio 1.500 προϊόντων
Η εταιρεία καλύπτει όλη την γκάμα των προϊόντων, όπως ψωμί, κρουασάν, γλυκά, donuts κ.ά. Για τα τελευταία η La Loraine διαθέτει μία μεγάλη μονάδα παραγωγής donuts στην Τσεχία. Γενικότερα, η BakeHellas μπορεί να έχει πρόσβαση σε πάνω από 1.500 προϊόντα της La Loraine, η οποία διαθέτει 12 μονάδες παραγωγής σε όλη την Ευρώπη, με μεγάλες επεκτατικές βλέψεις σε Κεντρική και κυρίως Ανατολική Ευρώπη.
Εκτός Ελλάδας, σημαντική είναι η παρουσία στην Κύπρο, απευθείας στο retail – στους τρεις μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς – και με εθνικούς διανομείς στο κανάλι του HoReCa. Η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι καλύπτει περίπου το 8%-10% του συνολικού τζίρου της BakeHellas. Επίσης, προϊόντα της εταιρείας στέλνονται σε Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.
Ποια είναι η La Lorraine
Η La Lorraine που αποτελεί μία αμιγώς οικογενειακή επιχείρηση στον τομέα των ειδών αρτοποιίας δραστηριοποιείται για περισσότερα από 80 χρόνια στην παγκόσμια αγορά ενώ απασχολεί περί τα 5.000 άτομα προσωπικό, προμηθεύοντας σούπερ μάρκετ και την αγορά της εστίασης και των ξενοδοχείων σε τουλάχιστον 30 χώρες. Αυτή τη στιγμή διατηρεί 15 εργοστάσια παραγωγής ανά τον κόσμο, κύκλο εργασιών 885 εκατομμυρίων ευρώ σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του 2021 και γκάμα 1.450 προϊόντων. Η επιχειρηματική διαδρομή της εταιρείας ξεκίνησε το 1939 με τον Gerard Vanherpe, ο οποίος δημιούργησε έναν αλευρόμυλο στη Γάνδη του Βελγίου. Σήμερα, οι εγγονοί του Guido και Marc Vanherpe αποτελούν την 3η γενιά που ηγείται της εταιρείας.
Πηγή: stereanews.gr