Τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος: Πάροχοι τα μετατρέπουν από σταθερά σε κυμαινόμενα χωρίς σαφή ενημέρωση

Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται τα παράπονα των καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος για τους παρόχους τους προς τη ΡΑΕ, όχι μόνο για τις ρήτρες αναπροσαρμογής, που προ κρίσης αγνοούσαν ότι υπήρχαν στις συμβάσεις τους, αλλά και για τις μονομερείς αλλαγές των σταθερών τιμολογίων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι προμηθευτές εδώ και μήνες αναθεωρούν μονομερώς τις συμβάσεις πελατών τους που επέλεξαν σταθερά τιμολόγια και τα οποία η ενεργειακή κρίση με τις υψηλές χονδρεμπορικές τιμές κατέστησε ζημιογόνα.

Στην πρακτική αυτή καταφεύγουν, αξιοποιώντας τον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, που κατοχυρώνει το δικαίωμα αυτό των προμηθευτών υπό προϋποθέσεις, οι οποίες αφήνουν περιθώρια μιας αλλαγής ερμηνείας κατά το δοκούν.

Για παράδειγμα, στο άρθρο 17.5 αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ο προμηθευτής διατηρεί το δικαίωμα να προβεί σε τροποποίηση των όρων της παρούσης για σπουδαίο λόγο, όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, μεταβολή της κείμενης νομοθεσίας και αλλαγή των όρων λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού».

Οι προμηθευτές αξιολογούν ως «σπουδαίο λόγο» την αύξηση του χονδρεμπορικού κόστους ενέργειας και προχωρούν σωρηδόν και μονομερώς σε αλλαγή των σταθερών τιμολογίων.

Οι προμηθευτές το καταφέρνουν αυτό με τρόπο ώστε τυπικά να μην παραβιάζουν τον κώδικα ως προς την ενημέρωση των πελατών τους και αφετέρου να μην τον ενημερώνουν με σαφήνεια για να αποσπάσουν τη σιωπηρή συναίνεσή του στη νέα τιμολογιακή τους πολιτική.

Ο κώδικας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας θέτει ως προϋπόθεση για τη μονομερή τροποποίηση της σύμβασης για «σπουδαίο» πάντα λόγο, την ενημέρωση εγγράφως 60 ημερολογιακές ημέρες πριν από την εφαρμογή της τροποποίησης, με ειδοποίηση σε χωριστό έντυπο που θα συνοδεύει τον λογαριασμό ρεύματος ή σε ειδικό πεδίο εντός του λογαριασμού κατανάλωσης ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Προκειμένου και να αυξήσουν την τιμή και να μη χάσουν τον πελάτη, ο συνηθέστερος τρόπος ενημέρωσης του καταναλωτή είναι μέσω του έντυπου του λογαριασμού, προς το τέλος με ψιλά γράμματα, στα οποία δύσκολα θα εστιάσει κάποιος. Αλλες εταιρείες ενημερώνουν με sms, παραπέμποντας σε κάποιο άρθρο της σύμβασης και του κώδικα προμήθειας.

Το απογοητευτικό της υπόθεσης είναι ότι ενώ η ΡΑΕ έχει εντοπίσει το πρόβλημα της αδιαφανούς τιμολόγησης και της παραπλάνησης των καταναλωτών και πήρε πρωτοβουλία πριν από περίπου έναν χρόνο για την καθιέρωση νέων τύπων τιμολογίων, η εφαρμογή τους παρατείνεται συνεχώς.

Εάν δεν υπάρξει νέα παράταση, τότε από 1ης Απριλίου οι προμηθευτές θα πρέπει να υιοθετήσουν τρεις κατηγορίες τιμολογίων: σταθερά, τιμολόγια με όριο αυξομείωσης στα οποία οι πάροχοι θα πρέπει να προσδιορίζουν εκ των προτέρων το όριο της αυξομείωσης της τιμής της κιλοβατώρας από την ενεργοποίηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και τιμολόγια χωρίς όριο προσαύξησης, τα οποία θα περνούν το σύνολο των αυξομειώσεων από τη ρήτρα αναπροσαρμογής στην κατανάλωση, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Χρ. Σταϊκούρας: Την επιχειρηματικότητα αυτή η κυβέρνηση μπορεί να την κοιτάει στα μάτια

Συνάντηση με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, της επιχειρηματικότητας της Κρήτης και οικονομικών φορέων του νησιού, είχε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας,...

Χρ. Σταϊκούρας: Πάνω από 940.000 οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης

Περισσότεροι από 940.000 πολίτες έχουν υποβάλει, μέχρι στιγμής, αίτηση στη σχετική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr/mythermansi), σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα. Παράλληλα όπως σημειώνει...

Ένας χρόνος HealthCare Accelerator από την Bayer Ελλάς

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Bayer Ελλάς για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, όπου παρουσιάστηκαν τα πεπραγμένα του πρώτου χρόνου της μεγάλης πρωτοβουλίας της...

Η ΝΔ κάνει… Podcast: “Το είπατε. Το κάνατε;” – Καλεσμένος ο Γιάννης Οικονόμου

Το πρώτο podcast της Νέας Δημοκρατίας – Καλεσμένος ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. “Το είπατε. Το κάνατε;” Αυτή είναι η ερώτηση στην οποία θα απαντήσουν οι...

ΣΚΡΑΤΣ: Κέρδη άνω των 3,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη εβδομάδα

Κέρδη άνω των 3,6 εκατ. ευρώ μοίρασε το ΣΚΡΑΤΣ την προηγούμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, από τις 21 έως και τις 27 Νοεμβρίου 2022 τα συνολικά...