Υδροπλάνα: Τα 100 εκατ. ευρώ των Γερμανών, η νέα «αεροπορική» και το στρατηγικό δίκτυο των… λιμνών

Ξετυλίγεται σταδιακά το «κουβάρι» των εξελίξεων αλλά και των επενδύσεων στον πολύπαθο τομέα των υδροπλάνων, τα οποία, πριν καν καλά καλά… προσθαλασσωθούν στα ελληνικά πελάγη, έχουν βάλει στο στόχαστρο και τις λίμνες της Βορειοδυτικής Ελλάδας ή και της Πελοποννήσου.

Όπως είχε αναδείξει στις αρχές Μαρτίου σε σχετικό του θέμα το insider, στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο, εκτιμούν ότι ίσως φέτος τελικά αρχίζει να αλλάζει το σκηνικό. Μάλιστα, Γερμανικό Fund, με ισχυρότατη οικονομική δύναμη, αποφάσισε να επενδύσει στα Ελληνικά Υδατοδρόμια εξαγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας AXIONAIR (αρχικά αγόρασε το 55% της ΑΚΤΩΡ Facility Management, ωστόσο σταδιακά αύξησε το ποσοστό). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί επενδυτές έχουν ξεκινήσει την διαδικασία δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων, μια κίνηση που όταν προχωρήσει θα σημαίνει και επένδυση εκατομμυρίων ευρώ (κάθε υδροπλάνο με τον εξοπλισμό του κοστολογείται στα 6-7 εκατ. ευρώ), έχοντας ως στόχο να «ρίξουν» περί τα 100 εκατ. στην μπίζνα των υδροπλάνων.

Προς την κατεύθυνση αυτή, βασικός μοχλός είναι η αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων, Grecian Air Seaplanes, στην οποία συμμετέχει κατά 68% η γερμανική AXIONAIR. Στην αεροπορική συμμετέχουν επίσης η κυρία Μαρία Τόκτωρ και ο  κύριος Αναστάσιος Γκόβας (περίπου με 15%), Πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» θέτοντας πολύ υψηλούς στόχους για την υλοποίηση του φιλόδοξου project ανάπτυξης των υδατοδρομίων σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Η Grecian Air Seaplanes ευελπιστεί ότι έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπήρχε στην Ελλάδα σχετικά με τη διασύνδεση των ελληνικών νησιών και των παραλίμνιων περιοχών τόσο με την ηπειρωτική χώρα, όσο και μεταξύ τους. Κατά συνέπεια, επόμενος στόχος, ή μάλλον… «επόμενη στάση» για τα υδροπλάνα θα είναι οι λίμνες. Σύμφωνα με σχετικό σχεδιασμό, που έχει και τη «σφραγίδα» του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προωθείται η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων σε Λίμνες της χώρας. Σε πρώτη φάση, εξετάζονται οι περιπτώσεις της Βόρειας Ελλάδας ή της Ηπείρου, σε στρατηγική σημεία για παράδειγμα της Δυτικής Μακεδονίας όπως οι λίμνες Βεγορίτιδα, Καστοριάς, Πρεσπών, Πολυφύτου κ.α. ή και η λίμνη Πλαστήρα ακόμα. Απώτερος στόχος είναι η διασύνδεση παραλίμνιων περιοχών με παράκτιες περιοχές της Βορειοδυτικής Ελλάδας, είτε στην ηπειρωτική χώρα είτε σε κοντινά νησιά (π.χ. σε Βόρειο Αιγαίο ή Ιόνιο σε πρώτη φάση). Ανάλογες σκέψεις γίνονται και για δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες της Πελοποννήσου (π.χ. λίμνη Τάκα στην Αρκαδία ή Καϊάφα στην Ηλεία). Παράλληλα, και πέραν των λιμνών, εξετάζονται τοποθεσίες στην Ελλάδα, κυρίως σε νησιά προφανώς (π.χ. Κυκλάδες και όχι μόνο), όπου μπορούν να αναπτυχθούν τα λεγόμενα «υδάτινα πεδία» που δεν απαιτούν τις εγκρίσεις, τα κόστη, τις μελέτες και τα δικαιολογητικά που χρειάζονται τα υδατοδρόμια, παρά μόνο τη χωροθέτηση ενός θαλάσσιου διαδρόμου (επί της ουσίας πρόκειται για ευέλικτη μορφή υδατοδρομίων).

Για να επανέλθουμε στα επιχειρησιακά πλάνα της Grecian Air Seaplanes, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, προσεχώς θα έρθουν υδροπλάνα από τον Καναδά, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν να πετούν τα πρώτα  3 αμφίβια υδροπλάνα, 19 θέσεων,  στο Ιόνιο, από τα υδατοδρόμια Κέρκυρα προς Παξούς και Πάτρα και ίσως, αν οι διαδικασίες προχωρήσουν, και προς τα νησιά Ερείκουσα, Οθωνοί και Μαθράκι. Δεδομένου ότι μιλάμε και για αμφίβια υδροπλάνα (θα έχει μικτό στόλο η εταιρεία), αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσγειώνονται σε αεροδρόμια της περιοχής, είτε σε νησιά είτε στην Ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι άνθρωποι της Grecian Air Seaplanes, η οποία αναλαμβάνει το πτητικό έργο με υδροπλάνα στη χώρα μας, σημειώνουν πως «είναι αδιανόητο να μην πετούν στην Ελλάδα τα υδροπλάνα. Χάρη στον πολυνησιακό χαρακτήρα της και στον σημαντικό αριθμό λιμνών που διαθέτει, η χώρα μας, με μία από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές στον πλανήτη, μήκους 16.000 χιλιομέτρων, αποτελεί ιδανικό προορισμό για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος».

Η Grecian Air Seaplanes προγραμματίζει να ξεκινήσει τις πτήσεις της στις αρχές Σεπτεμβρίου με 3 αμφίβια υδροπλάνα, 19 θέσεων, τα οποία προοδευτικά θα αυξάνονται προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες όλης της χώρας. Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο, η εταιρεία θα διαθέτει μικτό στόλο, καθώς κάποια υδροπλάνα θα είναι ιδιόκτητα και κάποια μισθωμένα, με το κόστος αγοράς κάθε υδροπλάνου να ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια δολάρια. Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια και σταδιακά το πτητικό έργο της εταιρείας θα επεκτείνεται και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της χώρας, ακολουθώντας την πορεία  αδειοδότησης των υδατοδρομίων στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στην Κρήτη, στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, στις Σποράδες και στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Το υδροπλάνο είναι ένα καινοτόμο, ευέλικτο, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο, του οποίου η πολυχρηστικότητα θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μεταφορικά μέσα (αεροπλάνα, πλοία, τρένα), στοχεύοντας στην ανάπτυξη ενός μοντέλου συνδυασμένων μεταφορών που θα εξυπηρετεί στα μέγιστα τις ανάγκες μετακίνησης στη χώρα μας μέσα από μια μοναδική πτητική εμπειρία. Η Grecian Air Seaplanes, με σκοπό την κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επίπεδου, θα πραγματοποιεί πτήσεις τακτικές, charter, περιηγητικές, νοσοκομειακές, cargo,κλπ.Αξίζει να σημειωθεί ότι η Grecian Air Seaplanes έχει στελεχωθεί από επαγγελματίες πιλότους και μηχανικούς με μεγάλη εμπειρία στον τομέα των υδροπλάνων, ενώ έχει ήδη συνάψει σημαντικές συνέργειες με εταιρείες-ηγέτιδες από τον αεροπορικό χώρο  και από τον τουριστικό κλάδο εν γένει.

Ο κύριος Δημήτρης Μπαμπάκος, ένας εκ των βασικών μετόχων του γερμανικού fund και της AXIONAIR, επισήμανε: «Υλοποιείται ένα καινοτόμο project με πολλαπλά οφέλη για τη χώρα μας. Ο στόχος μας είναι μέσα από τη λειτουργία της Grecian Air Seaplanes και της Ελληνικά Υδατοδρόμια να δημιουργηθεί ανά την Ελλάδα ένας πολύ σημαντικός αριθμός θέσεων εργασίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση της ανεργίας. Στην πλήρη ανάπτυξή του το έργο αυτό θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Ενώνουμε την Ελλάδα και αναπτύσσουμε ένα νέο τουριστικό προϊόν για τη χώρα μας».

«Επενδύουμε διότι πειστήκαμε για τον φιλοεπενδυτικό χαρακτήρα της ελληνικής κυβέρνησης και ξεπεράσαμε τον γραφειοκρατικό σκόπελο όλων των προηγούμενων ετών», σημείωσε η κυρία Μαρία Τόκτωρ. «Σε συνεργασία με το επισπεύδον αλλά και τα συναρμόδια υπουργεία, βάζουμε στέρεες βάσεις για να υλοποιήσουμε ένα πρωτοποριακό συγκοινωνιακό εγχείρημα, το οποίο θα αποτελέσει τον πλοηγό για την τουριστική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών της Ελλάδας. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι διότι υλοποιούμε, μέσω της Grecian Air Seaplanes και της Ελληνικά Υδατοδρόμια, ένα project εθνικής σημασίας που θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομικής ανάπτυξης», συμπλήρωσε.

Πηγή: Insider.gr

Πηγή: stereanews.gr

Αργότερο

Βελτιωμένες πρoσφορές για την Εγνατία Οδό ζητά το ΤΑΙΠΕΔ

Νέες βελτιωμένες προσφορές για την Εγνατία Οδό ζητά το ΤΑΙΠΕΔ από τις κοινοπραξίες των ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίου, λόγω, των αποκλίσεων που υπήρξαν στις δεσμευτικές προσφορές που...

Παίγνια έρωτος στη Χαλκίδα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα» φιλοξενεί στην εσωτερική του αυλή την παράσταση «Ερωτοπαίγνια» εμπνέεται από την ανάγκη των δημιουργών της να μιλήσουν για τον έρωτα. Τον έρωτα...

Τι καταβάλλεται από υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ

Για την ερχόμενη εβδομάδα δεν υπάρχουν προγραμματισμένες πληρωμές από τον ΟΠΕΚΑΠερί τα 105,5 εκατ. ευρώ σε 171.000 περίπου δικαιούχους θα καταβληθούν από το υπουργείο...

Πέθανε ο Τόλης Βοσκόπουλος

Μια τεράστια απώλεια για το ελληνικό τραγούδι έγινε γνωστή το πρωί της Δευτέρας. Ο Τόλης Βοσκόπουλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών.Ο...

Προτάσεις αντιμετώπισης των ανατιμητικών τάσεων στα τιμολόγια του ηλεκτρικού

Μέτρα για την ανάσχεση των ανατιμήσεων στα τιμολόγια του ηλεκτρικού που προκαλούνται από την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου και των δικαιωμάτων εκπομπής...