Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, με 25 από τις 26 θέσεις να εργαστούν αυτή τη στιγμή. Οι προγραμματισμένες πρόδρομες εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε 20 θέσεις. Ο Μετροπόντικας «Αθηνά», που εργάζεται από την Κατεχάκη, έχει ήδη διανύσει περισσότερα από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται να φτάσει στον σταθμό Ζωγράφου σε περίπου 15 ημέρες, με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής της σήραγγας να προβλέπεται έως το τέλος του 2025.
Επιπλέον, το έργο αναμένεται να συμβάλει στην περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση των περιοχών γύρω από τους νέους σταθμούς, οδηγώντας σε οικονομική ανάπτυξη και αύξηση της αξίας των ακινήτων. Η συνεργασία με την Ανάπλαση Α.Ε. έχει αποφέρει οκτώ αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων και πλατειών σχετικών με τη νέα γραμμή, όπως στην πλατεία Κολωνακίου, Κυψέλης και Εξαρχείων.
Ο Μετροπόντικας «Νίκη», που έχει ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου, αναμένεται να φτάσει στον πρώτο σταθμό της περιοχής σε περίπου ένα μήνα και η ολοκλήρωση των εργασιών της σήραγγας προβλέπεται έως το τέλος του 2026. Στο ίδιο πλαίσιο, γίνεται λόγος για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους 4 χλμ και περιλαμβάνει τρεις σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος). Η ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού έχει γίνει, με την κατασκευή να προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026 και η λειτουργία του το 2031.
Ο σχεδιασμός μελλοντικών επεκτάσεων του μετρό αποτελεί επίσης προτεραιότητα. Για αυτό το σκοπό, ο ΟΑΣΑ βρίσκεται στην διαδικασία υλοποίησης μιας νέας συγκοινωνιακής μελέτης για την Αττική, που θα καθορίσει τη βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου. Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα και η σύνδεση με το ΚΠΙΣΝ είναι μερικές από τις προτάσεις που έχουν εξεταστεί. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και σε άλλες μελλοντικές επεκτάσεις, όπως αυτές της Γραμμής 4, που περιλαμβάνουν διαδρομές από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, καθώς και προς το Μαρούσι και τη Λυκόβρυση.
Πηγή: tovima.gr